Related Posts with Thumbnails

fredag 18 december 2009

Dagens första...

...och viktigaste möte är avklarat.
Telefonfrukostmöte med mamma!
Men hon blev nödig och behövde avbryta mitt i mötet och springa på toa. De viktiga förhandlingarna har fått läggas på is så länge.

Nu är biljetten hem till hembyn bokad i alla fall och hemresan tillbaka är också klar så nu behöver jag inte tänka på det mer. Det blir nattåg så hunden och jag kan sussa bort den långa resan och vakna nästan framme.
Jag älskar att sova på tåg. Det är rogivande med ljudet från rälsen och det sköna vaggandet som gör att man somnar extra skönt. Om jag nu inte hamnar i samma kupe som någon som snarkar hela natten.

Nu är det försäljning som gäller. Auktioner på Tradera och nya som ska läggas ut. Mina triumfkort är en balklänning som kanske kan bli någons nyårsblåsa och jag hoppas jag kan få ut runt en tusing och min dyra Fjällräven dunjacka hoppas jag få såld och kanske få ihop till hyran.

Igår samlade jag ihop allt mitt guld för värdering men det är inte mycket man får för det. 150:-/gram så jag lär knappast bli miljonär på mina julklappar från exen och min gamla förlovningsring hittar jag inte ens för den var en riktigt tung pjäs jag hoppades få nån krona för. Ligger väl bland det andra krimskramset jag har samlat på mig.

Klockan två är det lunch med älskade vännen Mattias. Han ska bjuda så tydligen får jag mat idag också.

Hahaha ja jisses så tragiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar