Related Posts with Thumbnails

tisdag 29 december 2009

Hjärta och smärta!

Känner att mycket handlar om saknad och längtan och överallt skrivs det om hjärta och smärta. Det verkar vara en epidemi att längta efter någon just nu.

Jag funderar på en sak. Hur många gånger klarar ett hjärta av att bli krossat? Klarar det verkligen av att bli krossat flera gånger men ändå repa sig helt?

Tänk en kaffekopp som går sönder. Man limmar ihop den men efter ett tag tappar man den i golvetet igen. Kanske man kan limma i hop den ytterligare en gång men sen lär ju koppen vara ganska skör i den där lagningen.

Är det likadant med hjärtat? Blir det skörare efter varje gång det fått sig en törn eller har hjärtat någon form av inbyggt superklister?

Jag fick mitt hjärta krossat BIG TIME för inte så länge sen.
Är det därför jag nu när jag träffat någon som jag känner jag faller för känner mig så bräcklig?
Är det därför det nästan gör ont att älska istället för att känna den där sköna känslan?
Är det därför det känns som om hjärtat snart går sönder av saknad när jag inte får ha honom nära?

Hur ska jag veta att det där superklistret håller? Det känns ju hela tiden som om det håller på att krackelera.

Jag hoppas jag har en tub Karlssons klister hemma fall i fall...

3 kommentarer:

  1. Jag funderade kring precis samma bild som du för några månader sedan, om än i termen porslinsfigur.

    De första gångerna går den bra att laga, skarvarna efter limmet syns knappt. Däremot borde man vara lite mer försiktig med den framöver. Men det är man inte och för varje gång den går sönder blir den svårare och svårare att laga. Små bitar försvinner och lämnar hål efter sig.

    Min slutsats är att efter alla lagningar blir den väldigt deformerad och endast en sorglig påminnelse av vad den en gång var...

    Så - don't give your heart to those who will break it! Karlssons klister eller inte... Men enklare sagt än gjort, JAG VET.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. FoK> Bra beskrivning!
    Tror du har helt rätt och som sagt man får akta sig att ge det till fel personer.
    Men hur fan vet man detb då???

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej men jag tycker ju helt enkelt att vi börjar märka idioter vi stöter på, på något vis, och så varnar vi varandra liksom...

    Haha, oseriöst svar från trött tjej... Nej det finns inga genvägar gissar jag. Man måste bara försöka dra slutsatser av sina erfarenheter och bli bättre på att fånga upp vilka personlighetsdrag eller yttre omständigheter som just DU mår dåligt av... Lycka till, to the both of us...

    Godnatt-kram!

    SvaraRadera