Related Posts with Thumbnails

torsdag 17 december 2009

Jag har en braskamin...

...i mitt tv-rum. Men jag har aldrig eldat i den. Jo det går att elda i den och hyresvärden har talat om för mig att det är bra om jag gör det ibland.

Jag har bott i min lägenhet i över ett år och förra vintern höll jag på att frysa ihjäl när kylan slog till. Mest kallt var det i tv-rummet där braskaminen finns men eftersom jag inte vågade mig på att elda själv så vred jag på det lilla el-elementet istället vilket resulterade i att mina elräkningar var skyhöga.

Detta året har jag tänkt ta tag i det där och elda istället för jag inser ju själv hur idiotiskt det är att ha en sådan tillgång och inte utnyttja det. Men faktum är att jag i ett års tid försökt att använda det där som någon form av raggningsknep att fråga killen i fråga om han inte vill komma hem till mig och lära mig att elda i min kamin. Det har varit en del killar som nappat på det där men det har inte varit någon av de som verkligen har fixat själva eldandet.

Men tänk vilken höjdarkväll det kunde bli. Bastu i källaren med lite kall dricka och sen tända en brasa och krypa ihop i soffan tätt intill varandra och lyssna på brasans sprakande.

Vem vet.. till helgen kanske!

2 kommentarer:

  1. Här eldas det varje kväll =) Ja, nu när det är -18 eldas det ta mig tusan hela tiden haha

    Hur mysigt som helst!

    SvaraRadera
  2. K> Ja du har ju någon att mysa med framför brasan också.

    Kram

    SvaraRadera