Related Posts with Thumbnails

onsdag 16 december 2009

Det var vinter...

...även i Gävle när jag klev av tåget. Min älskade Mattias hämtade och körde hem mig och var snäll och bar min väska in.

Borde vara glad över att vara hemma men att öppna brevlådan var ingen rolig överraskning
Att jag har en del fakturor kvar att betala i företaget innan jag kan lägga allt bakom mig vet jag allt för väl eftersom den ångesten jag har hela tiden över att det inte finns pengar kvar ständigt gnager i min mage. Då känns det extra tungt att få sammanlagt tio fakturor från samma företag för att det visar sig att de haft problem med sina utskrifter så jag har tydligen inte fått några fakturor av de på över ett år. Detta har de nu upptäckt och skickar därför alla PÅ EN GÅNG!

Jag ringer galen upp de men har inget att komma med då det givetvis är min skyldighet att ha koll på detta.
De låter mig i alla fall få dela upp betalningen på fyra gånger.
Tack...

Min pappas fru skickade ett sms härom dagen,

"Vad önskar du dig i julklapp?"

Kan jag önska mig en tågbiljett så jag kan komma och fira julen med familjen?

Som det ser ut just nu finns INGA pengar kvar. Jag fick ta mina sista privata som jag sparat till att betala skatt, moms och arbetsgivaravgifter idag. Företagskontot stod idag på -925 kr.

Förlåt... men det här tynger mig mer än något annat just nu.

Gränsen av desperation är nog nådd nu när jag kommer på mig själv att söka på nätet på ordet "eskort"

Jag förstår de som i panik över sin ekonomiska situation börjar funderar på att utnyttja sina kvinnliga tillgångar.

Lugn... jag funderar bara. Jag lovar att göra ett sista försök på Tradera innan botten är nådd!

Men nog fan finns tanken där...




4 kommentarer:

  1. Visst ska du ha koll på detta men det ska väl även de kan man ju tycka? Tur att du fick dela upp betalningen iaf. Hoppas allt löser sig så att du inte behöver gå så långt som till eskort hörru!! KRAM

    SvaraRadera
  2. eftersom du inte gillar att folk runt omkring dig snackar skit, så kanske du måste tänka på vad du skriver. att skriva att du funderar på att bli eskort är ju lite dumt. hoppas verkligen du skämtar!

    SvaraRadera
  3. Anna> Nej så långt ska det såklart inte behöva gå!

    Becka> Ja helt allvarlig var jag såklart inte. Det var mer ett sätt att utrycka hur maktlös jag känner mig och vilka konstiga tankar det får en att tänka.
    Jag skulle aldrig kunna göra något sånt.
    Hoppas folk förstår att det inte var menat bokstavligt.

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. En karriärskvinna och egen företagare. Är det inte enklare att skriva EN HORA?
    hahaha

    SvaraRadera