Related Posts with Thumbnails

tisdag 22 december 2009

Nyårslöften!

Det börjar närma sig den tiden på året när alla de stora förändringarna ska ska få ett löfte om att genomföras. Ett nytt år, nya möjligheter och nya utmaningar och framför allt nya löften att ge. Det ska slutas röka, börjas träna och extrakilona som sitter runt midja och andra oönskade ställen ska försvinna. Det ska bantas och späkas och alla ska bli bättre människor och gärna skulle man rädda världen om man kunde. Det ska börjas spara pengar och sluta impulshandlas och det ska rensas och startas om från början och fan och hans moster.

Själv har jag aldrig haft några nyårslöften. Varför ska jag det när jag försöker börja ett nytt liv varje måndag och aldrig ens lyckas med det. Jag klara ju för fan inte ens att gå upp i tid EN enda morgon om jag bestämt mig för det. Och ska jag börja leva sundare håller det till eftermiddagsfikat då jag stoppar truten full med något fett och kaloririkt likt en bullimiker.

Jag har världens sämsta karraktär så är det bara så jag borde tacka min lyckliga stjärna att jag aldrig börjat röka för jag skulle verkligen aldrig kunna sluta, ALDRIG!

Men om jag mot förmodan skulle få ett ryck att avge nyårslöften, vilket jag alltså inte kommer att göra, men vi säger rent hypotetiskt, då skulle jag inte nöja mig med ETT löfte. När jag vet att jag ändå kommer att bryta det så kan jag ju liksom dra till med flera stycken smålöften istället för ETT stort!

Så här är mina smålöften....ja alltså om jag nu skulle ge några:
(Här är risken stor att sanningen om hur snuskig jag egentligen är kommer fram)

* Aldrig lägga mig mer utan att borsta tänderna.

* Tvätta innan trosor och strumpor tagit slut.

* Gå upp tidigare så jag slipper stressa

* Inte ha mjölk i kaffet som är äldre än en vecka.
(lactosfri mjölk håller längre än utgångsdatumet jag lovar)

* Sluta pilla kråkor i sängen utan bara på toaletten

* Inte åka taxi så mycket.

* Byta lakan i sängen innan de nästan står av sig själv.

* Dammsuga mer än en gång varannan månad.

* Sluta leva på smörgåsar för att det är så trist att laga mat.

* Aldrig ljuga mer
(jag använder bara vita lögner men nu är det slut på det också, nej inte ens om min ålder)

* Sluta flirta med killar som är yngre än 20 år

* Sluta ge löften som aldrig hålls....

Om jag hade haft en relation så hade jag gjort som ett par gjorde jag läste om. De lovade varandra på nyår att det skulle ha sex varje dag.
De förde dagbok i ett par månader och det var ganska kul faktiskt. Och det de kom fram till är något jag redan allt för väl vet.
Ju mindre sex du har, ju mindre lust har du. Ju mer sex du har, ju större lust får du!!

Så ska jag lova något inför 2010 så får det bli det!

Med eller utan partner...

5 kommentarer:

  1. Sex, sex, sex. Det verkar vara allt som rör sej i din hjärna...livet består inte bara av sex men med tanke på din lista över nyårslöften så märks det ju va din energi läggs på! Dammsuga varannan månad bara???!! Du har ju dessutom hund. Jag kan tänka mej hur det ser ut hemma hos dej. *ryser*

    SvaraRadera
  2. Anonym> Hahaha ja huuu vad hemskt jag har det hemma. Hunden slåss med dammråttorna och mitt i allt ligger jag och bara ha massa snuskigt sex!!

    Du har säkert ett superkul liv utan sex och massa städning!!

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. Hihi! Vilka bittra människor det finns där ute..

    SvaraRadera
  4. Mer sex 2010 - tjohoo det ställer jag också upp på! Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Anonym> Ja det finns ingen hejd på det :o)

    FoK> Vilken underbar värld det skulle bli om alla lovade det :o)

    Kram

    SvaraRadera