Related Posts with Thumbnails

söndag 7 november 2010

Hemma bra men Hemma bäst!

Jag har två väldigt morgonpigga vänner och när jag försöker få en chans till att sova vidare gör de allt för att få upp mig ur sängen och de vinner och vi ger oss iväg till 2005 års Sveriges vackraste park för en timmes morgonpromenad. Brunnsparken ligger inbäddad i tidig morgonfrost och disen nästan dansar över den lilla Trollsjön. Det är en skön avslutning på vår lilla tripp i min hemstad som annars bestått av en härlig dag vid havet, ett besök hos min pappa och hans fru och så givetvis Jonnys underbart goda mat som vi glatt proppat i oss. Det enda det är för lite av varje gång jag är hemma är tiden. Det finns flera jag skulle vilja hinna hälsa på men tiden finns liksom inte i överflöd. Tyvärr. Så ni som inte fick mitt besök denna gången lovar jag att hälsa på näst jag kommer hem till Ronneby igen!

Bilder från morgonpromenaden!










Ja och nu är jag hemma igen efter åtta timmar i bilen. Och trots att jag varit hemma så känns det ändå som att det är här i Gävle jag har mitt riktiga hem. Så jag får väl säga Hemma bra men Hemma bäst!

Tack snälla Azita och Mattias för att ni ville följa med mig hem och tack Mamma och Jonny för att ni tog så bra hand om oss!

3 kommentarer:

  1. Okej.. men du får säga till i tid så jag hinner flytta ner till Ronneby! ;-)

    SvaraRadera
  2. Bättre du flyttar till Gävle då Willie ;o)

    SvaraRadera
  3. Hmm.. Tja.. om jag trodde att det hjälpte.. Så skulle jag fundera på saken... ;-)

    Men inte hjälper det väl att vara i Gävle när du far land och rike kring hela tiden? :-D

    SvaraRadera