Related Posts with Thumbnails

lördag 13 november 2010

Fredag over and out!

Inte så mycket städning, men två nya lampor som skänker ljus över den allt för stökiga lägenheten men i det nya skenet ser det ostädade liksom annorlunda ut. Högre mysfaktor. Eller så inbillar jag mig bara för att slippa känna ångest över att jag än en gång låtit timmarna äta upp en fredag utan några större ansträngningar. Som straff lät jag mig själv äta två knäckebrödsmackor istället för pizza medans hunden säkert var mer nöjd med sina leverpastejbitar.

Jag ser fram emot i morgon. För första gången på flera veckor ska jag få träffa honom som funnits i mina tankar sen sista gången vi sågs efter den där helgen med biobesök och jag fick ha min näsa inborrad i hans hals. Och för första gången är jag nervös inför ett möte med honom. Jag som annars har nerver som inte låter sig påverkas så lätt men nu knyter det sig  magen. Det är en slags rädsla blandad med förväntan. Tänk om jag vill krama honom. Får jag krama honom? Tänk om jag gör som jag alltid innan gjort och försöker kyssa honom men han inte vill låta sig kyssas. Jag vet ingenting. Hur ska jag kunna det när vi knappt pratat med varandra. Jag vet bara att sist vi sågs låg vi inslingrade i varandras armar och sov tätt intill varandra hela natten.

Jag vet bara att jag ser fram emot att få träffa honom igen. Vad han tänker har jag inte en aning om!

Nu... Fredag over and out!

2 kommentarer: