Related Posts with Thumbnails

onsdag 17 november 2010

...hitta en gata fylld med mysiga caféer där människor sitter med varm choklad, kanelbullarna är gigantiska och det doftar nybryggt kaffe ändå ut på gatan. Där ligger hemtrevliga restauranger och det varma skenet från de levande ljusen ser härligt inbjudande ut. En sån gata hittade jag i dag och det fanns inte bara mysiga caféer och hemtrevliga restauranger utan där fanns en sån där perfekt second handbutik som jag bara älskar där de bara har tagit in de finaste kläderna och de mest ovanliga skor och kappor. Inte en sån där stor dussinbutik som UFF och Myrorna utan en liten söt butik lagom att strosa omkring i för max fem personer åt gången men det var ändå inte den typen av priser som det brukar vara i den typen av second handbutiker, alltså allt för dyrt bara för att det är så coolt och inne nu med vintage och second hand utan bra och överkomliga priser som även passar min lilla plånbok. Som tur var hade jag inte plånboken med mig eftersom det bara var meningen jag skulle gå en runda med hunden och så TJOFF hamnade jag på den där underbart mysiga gatan.

Det är sånt som kan fylla mig med värme en sån här kall och frostig dag som denna har varit. Men det har varit vackert idag. Min bilfärd till Knivsta var som att vara på väg någonstans in i landet Narnia för allt var vitt fast det inte var snö utan bara den där fina vita krispiga frosten som hade bäddat in alla träden och marken.

Efter kvällsmat med mina kollegor tre är det nu sängmys som gäller denna sista natt på hotellet för den här veckan.

Sådeså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar