Related Posts with Thumbnails

tisdag 16 november 2010

En riktig LATHUND!

Medans jag sliter som ett djur (lätt överdrivet) så ligger andra djur och latar sig och håller ögonen på mig så att jobbet blir gjort. Jodå, ordrarna är inne och jag har även hunnit med den där intervjun. Kan väl säga att lite frestande är det ju såklart och givetvis smickrande för han ville anställa mig direkt och höll anställningsavtalet under näsan på mig. Men som sagt, för och nackdelar får vägas mot varandra. Nu ligger jag borta varje vecka men på det jobbet kommer jag hem varje dag och utgår ifrån hemmet. Lönen är bara provisionsbaserad men då finns det möjlighet att tjäna stora pengar om man är duktig. Nu har jag ju en grundtrygghet men kanske inte lika hög provision. Nu har jag tjänstebil, där får du en tjänstebil efter sex månader OM du sålt tillräckligt bra. Ja det finns flera saker som tål att tänkas på men det är ett stort och stabilt företag som jag säkert hade kunnat göra ett bra jobb för.

Jaja... vi får se. Men jag vet väl redan innerst inne men som jag skrev innan, det känns skönt att få veta att man fortfarande är attraktiv på marknaden.

Synd bara det inte är lika lätta att hitta en man som vill ha en (liiite självömkan men va fan)

4 kommentarer:

  1. tycker du ska stanna där du är, kanske mest pga tryggheten med en inkomst som du VET kommer.
    :)
    kram.

    SvaraRadera
  2. Nog tusan är det bra för självförtroendet att veta att man är attraktiv på arbetsmarknaden allt =)
    Lycka till med ditt val!

    SvaraRadera
  3. EBUN du har rätt och jag stannar!

    Fröken det är jag inte alltid så säker på att jag är :o)

    OB jag tror jag redan bestämt mig!

    Kram på er!

    SvaraRadera