Related Posts with Thumbnails

söndag 21 november 2010

...av förväntning i kroppen. Som ett barn som vaknar på julaftons morgon men klockan är alldeles för tidigt för att gå upp men kan inte somna om för dagen har så mycket att erbjuda. Så älskar jag att vakna och känna och idag var en sådan morgon. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var som gjorde min känsla sådan men kanske det inte spelar någon roll.

Men det är något speciellt med att få sova så länge man vill/kan och sen åka och köpa precis det man är sugen på till frukost och sen få inta den i soffan och veta att man har en hel lång underbar ledig dag framför sig.

Min lediga dag ska jag tillbringa hemma med att pyssla, städa och försöka få ordning lite i denna ständiga röra jag omger mig med. Kan det vara det jag kände sån förväntning inför? Att få städa och göra fint hemma och sen få njuta av att sätta sig ner och bara beskåda den ordning man lyckats få.

I vilket fall hoppas jag ni alla får en underbar söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar