Related Posts with Thumbnails

torsdag 4 november 2010

3 kommentarer:

  1. Godnatt och sov gott... Vilken vacker bild.
    Den får mig osökt att tänka i tankar av Evert Taube. Han har gjort en vacker tolkning av Robert Burns "A red red rose".

    "Min älskling, du är som en ros.
    en nyutslagen, skär.
    Ja, som den ljuvaste musik
    min älskade, du är.

    Så underbar är du, min kära,
    så vacker utan slut.
    Och älska dig, det ska jag än
    när havet sinat ut.

    När hela havet sinat ut
    och bergen smälts till glöd,
    ja, älska dig, det ska jag än,
    när Jorden ligger död.

    Min älskling, du är som en ros,
    en nyutslagen, skön.
    Ja, som den ljuvaste musik,
    min älskade, du är!"

    Den passar den bilden...

    SvaraRadera
  2. OMD godnatt!

    Willie du är ju för go!

    Kram på er!

    SvaraRadera