Related Posts with Thumbnails

söndag 28 november 2010

Att ta vara på ljuset!

Det är vitt överallt. Ljust. Och jag andas in den friska kalla luften och önskar jag kunde stanna tiden lite. Få ljuset att vara lite längre än de få timmar det är här. Använda de ljusa timmarna lite bättre än jag gjort. Jag är dålig på att ta vara på ljuset just nu.

Huvudvärken finns molande kvar i bakhuvudet. Inga tabletter hjälper, ingen promenad som lättar och inte ens morgonkaffet kan jaga iväg smärtan. Men idag tänker jag inte tillåta mig själv att bara ligga i soffan utan åtminstone ta fram lite adventspynt.

De här lediga helgerna hemma går alldeles för fort och jag känner att varken tiden eller orken finns där till allt jag egentligen vill göra och borde göra.

Måste bli bättre på att ta vara på ljuset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar