Related Posts with Thumbnails

tisdag 14 september 2010

Toalettdispyt!

Har suttit i bilen allt för länge och känner för varje steg jag tar in på köpcentrat att snart kissar jag i byxan. In snabbt på toaletten där det finns massa bås men det kostar fem kronor. Rotar i väskan men hittar bara ett guldmynt men precis då öppnar en äldre kvinna dörren till ett av båsen och snabbt tar jag tag i dörren innan den hinner stänga igen och precis när jag äntligen tänker sätta mig ner och lätta på trycket hör jag en sur stämma när jag i samma stund vrider om låset...

"Ja du kan ju ge MIG fem kronor"

Jag låser upp dörren igen och öppnar och stirrar förvånat på henne som nu förvandlats från kvinna till KÄRRING i mina ögon.

"Ursäkta, du menar inte allvar att du orkar bry dig om det där? Har du inte större problem än så där? Jag har tio kronor här om du vill ha de för jag hann inte växla för snart pissar jag ner mig"

Jag spänner ögonen i henne och hon möter min blick i spegeln medan hon tvättar av sina fisförnäma fingrar.

"Jaa, jag tyckte det var lite fräckt faktiskt. Men visst, går du in och kissar nu så du inte kissar på dig."

Jag bara skakar på huvudet och går in och njuter av att få tömma min blåsa! För kärringens femkrona!

Jisses!

4 kommentarer:

  1. Förstår inte varför man ska betala för att gå på toaletten överhuvudtaget.

    Jag vill nästan gratulera tanten, att hon har ett sånt bekymmerslöst liv att ens orka bry sig.

    SvaraRadera
  2. Man slutar aldrig att förvånas... :S

    SvaraRadera
  3. Ja Sebastian mycket mer problem än så verkade hon inte ha!

    Nej man gör ju inte det Antoinette!

    SvaraRadera
  4. Tur för henne att du inte hade flunssa och gjort ner dig när hon komenterade om femman,då hade hon säkert inte varit kärring så länge där inne på toa.OPTIMISTEN.

    SvaraRadera