Related Posts with Thumbnails

måndag 20 september 2010

Incheckad igen!

Vägarbeten hindrade mig från att komma i tid till första kundbesöket vilket resulterade att de inte kunde ta emot mig så två möten gick åt skogen idag. Inte bra alls!

Lunch på IKEA med kollegan J och telefonmöte samtidigt med munnen full med sextonkronorsköttbullar. Incheckning på hotellet som vi ändrat till för det vi bodde på sist var vi inte nöjda med men med facit i hand skulle vi nog varit kvar där för detta är då rakt inte bättre. Men skit samma. Jag ska sova på rummet, zappa på tv:n och äta frukost, thats it!

Jag tänkte vila lite när jag checkat in men somnade som en klubbad säl och vaknade av sms från kollegan J som fått lämna stan för att åka till sin pappa som fått hjärtinfarkt. Stackaren. Så vi är bara halva styrkan här just nu för en annan kollega är också sjukskriven, väntar barn och mår tydligen skit. Men det är mina favoriter P o R som är kvar. Två helt galna killar som bjuder på många skratt.

När jag vaknat ur min koma mötte jag upp de två på kinakrogen runt hörnet och jag beställde in en vårrulle och ett glas vin.

"Vasogod, en våålulle oo ett glas lött vin"

Jag och kollegan R fnissade och tittade i samförstånd på varandra. Så klassiskt men så sött!

Fick också mitt livs första lyckokaka. Jag trodde bara de existerade på film men idag fick jag själv öppna en och läsa det lilla buskapet.

"Du ska få dela ett glädjande budskap med de du älskar"

Jaha... ja vi får väl se vad det kan vara!

Det är lite ensamt här faktiskt utan min lilla hårboll. Och stor dubbelsäng har jag också och ingen som delar den med mig. Men jag kan stå ut med ensamheten några dagar för jag tror bestämt jag får lite sällskap i helgen.

Mmm.... längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar