Related Posts with Thumbnails

söndag 5 september 2010

Packa pappas kappsäck...

Då var det dags igen. Packa för veckans jobb, för nätter på hotell och som vanligt hatar jag att behöva tänka en vecka framåt vad jag ska tänkas ha på mig. Känns som jag inte gör annat än att packa i och ur den där väskan men jag klagar inte. Inte ännu. Har som sagt inget emot att bo på hotell eller att jobba borta i veckan, det är mest det där abert med packningen som är lite trist.

Det är också trist att mitt hem börja se ut som något slags omklädningsrum med kläder spridda överallt. Det är stökigt och jag tänker varje torsdag när jag kommer hem att i helgen ska jag städa men vem vill städa de enda dagar man är ledig. Och nu sitter jag här och det är söndag igen och ingen städning har blivit gjord. Hade ju liksom varit skönt att få komma hem på torsdagen till en nystädad lägenhet, men nej, det kommer inte hända denna torsdagen heller.

Det stör mig något grymt att jag är så jävla lat att jag inte bara tar tag i det där utan bara låter dagarna gå och inbillar mig att det liksom ska försvinna av sig själv. DET GÖR INTE DET!!

Suck! Bara att inse att jag är en slarver, latmask, och otroligt bekväm!

Någon som vill komma och städa medan jag är borta i veckan???

Nää... trodde väl det!

5 kommentarer:

  1. hur mycket betalar du? ;p

    jag städade idag, eller.. tog det värsta, bäddade rent och plockade iordning så det iaf SER okej ut. och sen tände jag ljus och bytte ett par gardiner. nöjd.

    SvaraRadera
  2. Just nu hade jag nog fan betalat vad som helst :o)

    Du får väl komma hit och titta och säga vad du tar för eländet, hahaha.

    Fan vad duktig du varit!

    SvaraRadera
  3. äsch, nästa helg städar du :)
    börja med alla kläder, när du fått undan dem så är det säkert inte mycket kvar? ;p

    SvaraRadera
  4. Vet du... jag ska ta tag i det IDAG!

    Har jobbat in några timmar i veckan så nu ska jag använda de till att städa innan jag ger mig iväg idag så slipper jag det när jag kommer hem.

    Ja så får det bli :o)

    SvaraRadera