Related Posts with Thumbnails

söndag 5 september 2010

Skitsnack!

Skitanfall av de slag jag brukar få är inte ens roliga att få på hemmaplan. Ännu mindre roligt när de kommer när jag inte befinner mig hemma utan tvingas belamra en offentlig toalett. Riktigt roligt är det när tio loppisbesökare står i kö utanför och rycker i dörren och jag vet att jag kommer få sitta där inne i minst tjugo minuter till. Sen är det bara att hoppas att alla de som står där ute just idag är förkylda och riktigt täppta i näsan annars blir det väldigt besvärligt att behöva se de i ögonen efter de äntrat toan efter mig. Att det sen står på en handskriven lapp inne på toaletten att man ska spola både innan och efter besöket och att man ska vara sparsam med pappret gör inte att jag känner mig mer bekväm. Jag behöver ju spola ungefär fem gånger UNDER TIDEN och inte bara efteråt och vadå sparsam med papper? Den som skrev den lappen har antagligen inte varit med om skitanfall av de slag jag vanligtvis får.

Förutom jobbiga toabesök gick försäljningen bra trots dåligt med besökare. Fina kollegan J kom och hälsade på och jag har även träffat en underbar tjej som hade bordet jämte mig som jag fick jättebra kontakt med. Hon och hennes söta dotter köpte en del saker av mig och det var de jag köpte den fina klockan av igår. Hur goa och mysiga som helst så henne hoppas jag får möjligheten att lära känna mer. En sån där härlig tjej som jag gärna har bland mina vänner.

4 kommentarer:

  1. Jag är lite avis på de personer som hittar vänner bara så där. :)

    SvaraRadera
  2. Du får också stå på loppis Sebastian :o)

    SvaraRadera
  3. Har ju inget att sälja, och det blir så konstigt om jag står där med ett tomt bord :)

    SvaraRadera