Related Posts with Thumbnails

fredag 3 september 2010

Fredagströttochsegihuvudet!

Ville inte gå upp när klockan ringde (nej jag använder också mobilen som väckarklocka)
Kändes som tugummi under ögonlocken, en stor sten i fejset och en badboll innanför pannbenet.

Tung och trött som en gnu (tror inte det är en gnu på bilden men i alla fall. Snygg jacka i vilket fall)

Kom tio minuter för sent eller kanske en kvart och chefen frågade om jag fastnat i trafiken och det var då jag funderade på att dra den där Ramlösareklamsgrejen om Lassse Berghagen, skägget i brevlådan och gärna lägga till rymda elefanter från zoo.
Jag mumlade nog bara.

Tittar på mobilen och inbillar mig att det ska komma någon form av TACK men tydligen fattas normalt jävla hyfs och en gnutta tacksamhet eller så fungerar inte postgången i Dalarna. Förstår inte varför jag envisas med att vara snäll mot människor som inte ens bemödar sig med att tacka för den snällheten.

Sitter vid mitt skrivbord, men kommer att flytta snart. Finns ett litet mysigt kontorsrum där två av mina kvinnliga kollegor sitter varav den ena är fina J som jag fått bra kontakt med och henne jag tyr mig till mest. Hon vill att den andra tjejen flyttar ut så jag kan sitta där inne med henne men hur säger man det?

"Hörru du bruden, vi tycker du ska flytta ut härifrån för vi två andra tjejer känner liksom att vi vill sitta ihop för vi gillar varandra skarpt så kan du liksom bara dra?"

Nej det går ju inte såklart. Hon kommer försvinna på mammaledighet men det dröjer ett tag men hon är hemma och är sjuk nästan jämt så egentligen borde det inte göra något. Jaja, just nu sitter jag utanför chefens kontor och DET vill jag INTE göra så det blir en liten flytt under dagen.

Efter jobbet blir det möte med psykologen och senare idag blir det ZUMBA med kollegan J och Azita. Om jag inte somnar innan dess då för fan vad trött jag är idag.

Näpp, nu måste jag fortsätta jobba. Idag är det lite klipp och klistra som gäller!


P.S Personen på bilden HAR med texten att göra!

4 kommentarer:

  1. hehe, nej... ingen gnu, en lama kanske? :)


    visst är det tråkigt när man gör nåt snällt och inte får tack. inte för att man gör saken just för att få ett tack, men ibland kan det ju faktiskt vara på sin plats.

    ha en bra helg gumman, kram :)

    SvaraRadera
  2. Jaaa såklart det är en lama :o)

    Mmm, lite trist är det när man vill göra någon glad men inte ens hör ett knyst tillbaka :o(
    Ska sluta upp med att försöka göra "vissa" personer glada.

    Detsamma vännen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha en bra helg, jag har inga planer för lördag kväll ännu så om du känner för en bio får du hojta till.

    SvaraRadera
  4. Tack Sebastian :o)

    Jag lovar att hojta till om jag känner jag orkar umgås med någon annan än soffan!

    Kram

    SvaraRadera