Related Posts with Thumbnails

tisdag 14 september 2010

Det här med facebook!

Facebook är ett fenomen jag är lite splittrad till. Jag kan ju knappast döma de/er som skriver statusuppdateringar i strid ström eftersom jag själv skriver blogginlägg ganska frekvent men det jag inte riktigt förstår är de där statusuppdateringarna som lyder:

Precis duschat
Tvättar
Dricker kaffe
Lagar mat
Lägger barnen
Duschar igen
Äter mat

osv, osv...

Ni får förlåta men JAG skiter fullständigt i just de där sakerna. Men som sagt, jag dömer ingen men inbilla er inte att jag tycker det är intressant att läsa om. Jag skriver säkerligen om saker här inne som vissa skiter fullständigt i och det har ni all rätt att göra men jag försöker ändå fylla inläggen med lite mer än att jag ätit eller har duschat. Har det inte hänt mer än så låter jag hellre bli att skriva. Men på facebook verkar det som alla tror att alla vill veta när man äter, sover och skiter.

Och det här med att bli vän hit och dit med kreti och pleti förstår jag inte heller. Flest vänner när man dör vinner liksom. Jag får vänförfrågningar från människor jag aldrig har sett, inte har en blekaste aning om vilka de är och de ignorera jag frekvent.

Det roligaste är när killar addar en och flirtar hej vilt och man går in och tittar på deras logg och ser att de blir vän med minst fem nya brudar om dagen. Det är de jag kallar för "samlare". En sån kille fetdissar jag direkt. För vem vill vara någon i högen?

Så jag är väldigt restriktiv med vilka jag blir vän med på facebook. Det är få jag är vän med som jag inte träffat irl. Några "bloggvänner" men de följer jag ju och då känns de inte lika anonyma. Men jag har ingen lust att ha några gamla ragg eller misslyckade dejter bland mina vänner som jag sen ska behöva rensa bort.

Så är du vän med mig på facebook... känn dig hedrad!

4 kommentarer:

  1. oh, känner mig verkligen hedrad :p


    fast jag är tvärtom.. jag uppskattar de små korta och meningslösa statusuppdateringarna. jag tycker de är 1000 ggr bättre än de som skriver långa jävla hjärtfyllda 'kedjebrev'.

    och det står ju faktiskt: "Vad gör du just nu?" (iaf om man har svenska facebook"

    det är väl för att jag själv skriver sånadär meningslösa saker ;) min favorit är "hej" och "vad gör ni?"

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja fast jag tycker inte du skriver riktigt den typen av uppdateringar.

    Faktum är att jag tänker på EN speciell person som retar ihjäl mig med det där. Samma dag ut o dag in. Typ: nu ska jag duscha, nu HAR jag duschat. Bara sånt hela hela tiden.

    Så du behöver inte ta åt dig knäppis. Du skriver ju lite roliga saker :o)

    SvaraRadera
  3. ah.. jag jag har såna också, som alltid skriver samma saker. :) jag brukar klicka på 'dölj' när jag tröttnar :o då slipper jag se dem, men behöver inte ta bort dem som vän heller. sånt kan ju vara känsligt har jag märkt :D

    SvaraRadera