Related Posts with Thumbnails

tisdag 21 september 2010

Tisdag!

Och det skulle kunna vara vilken tisdag som helst men det är en tisdag med timmar i bilen, körandes mil efter mil för att få in några hundralappar. Det är en tisdag med tusentals tappade kronor i försäljning men som jag i ren ilska och frustration säljer ikapp över telefon på någon halvtimme i en obäddad säng på hotellrummet och säljchefen klappar mig gillande på ryggen och säger högt BRRRAAA och sen bjuder hon hela gänget på grekisk restaurang.

Kollegan J och jag tar en lång promenad och det känns lite trist för på fredag lämnar hon oss för annat jobb och en flytt tillbaka till hemorten. Jag kommer sakna henne för vi har kommit att gilla varandra och ha kul ihop. Så jag kände mig allt lite vemodig där vi gick genom mysiga små gränder och hus från förr för jag antar att det var sista promenaden vi fick ihop. Vi som skulle ha så kul ihop på jobbet, träna på kvällarna, gå promenader och åka på kundbesök ihop. Men jag är glad för hennes skull såklart för det är ju det här hon vill.

Det blev Idol med kollegan J och R på mitt rum i min stora dubbelsäng men nu är snart den här tisdagen slut och det är dags att krypa i säng. Det skulle kunna vara vilken tisdag som helst...

Jag och kollegan J på grekisk!
Mysig gränd!

Ja... det var den tisdagen det!

2 kommentarer:

  1. men du har kanske fått en vän för livet? :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas ju att vi kan hålla kontakten trots att hon flyttar många mil iväg :o)

    SvaraRadera