Related Posts with Thumbnails

måndag 13 september 2010

Jocko och jag...


...packade in oss i bilen och mötte upp kollegan J och bestämde att vi skulle dra till Östhammar för att plocka in lite odrar. Har aldrig varit i den lilla byn tidigare och lät J ta täten och efter flera mil genom by efter by började jag undra om vi aldrig skulle komma fram. Väl framme i det lilla pittoreska samhället tog vi in på ett litet mysigt fik. Beställde in det godaste hembakade man kan tänka sig, sörplade i oss kaffe och började ringa och jaga kunder. Efter flera bottennapp gav vi oss ut i byn och började våldgästa kunder istället. Vi kammade noll idag.

Styrde mot hotellet i Uppsala och nu ligger jag på ett rum inbäddat bland rökrum eftersom har man hund så ska man tydligen behöva stå ut med unken jävla cigarettrök och kvalsterfull heltäckningsmatta på rummet. FY FAN säger jag. Jag frågade allvarligt de i receptionen om rökrum fortfarande verkligen existerade och hon svarade röd i ansiktet att jo det gör det ju men ska tas bort efter nyår. TACK för det!

Så nu ska jag inte gnälla mer på det!

Har i alla fall varit duktig och tränat för första gången sen innan jul så DET är jag väldigt glad över att jag tog mig i kragen och äntligen gjorde.

Nu händer det nog inte så mycket mer. Jocko ligger nere vid mina fötter och verka inte har något emot hotellsängen och själv ska jag väl duscha och hoppa i säng och glo på lite tv.

Ha en trevlig kväll rumpnissar och pösmunkar!

Har jag för tråkigt kanske det blir någon spontan natthotellbloggning...

3 kommentarer:

  1. Åh tack för att du skrev sörplade med ö, jag får utslag när jag ser dem som skriver det med u!

    SvaraRadera
  2. Va??? Hahaha nää det kan man väl inte stava med U? Klart det ska vara med Ö :o)

    SvaraRadera