Related Posts with Thumbnails

torsdag 8 juli 2010

Det här med att hänga ut människor!

Jag är klok nog att veta att livet inte är svart eller vitt. Jag är klok nog att veta att man ibland hamnar i situationer man aldrig trodde man skulle hamna i och jag är klok nog att veta att alla gör misstag och ibland gör saker man aldrig trodde man skulle göra.

Därför dömer jag sällan andra människor. För jag vet att det ibland är svårt.

Men det förvånar mig att de som ibland är snabba att döma och klanka ner på andra kort tid efter gör precis samma sak som de fördömt andra för.

Så var aldrig snabb att döma andra. Snart kanske du gör exakt samma sak själv.

Frågan är... hur tänkte du nu???

5 kommentarer:

  1. Petra.
    Frågan är inte
    hur någon tänkte.
    Utan om.


    kram & god natt

    SvaraRadera
  2. Nej du har rätt, tror inte personen tänkte just då och det är ju precis så det är, ibland gör man saker när man hamnar i en situation man inte har kontroll över, just därför ska man inte vara så snabb att döma andra.

    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  3. Kloka ord från en klok kvinna

    SvaraRadera
  4. Stranger du vet att jag försöker men lyckas inte alltid :o)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är alltid klok. Du väljer i bland den okloka vägen.
    Men det gör alla.
    ;)

    SvaraRadera