Related Posts with Thumbnails

tisdag 20 juli 2010

Äntligen....

Snart får jag fint besök av ingen mindre än OoIV och det kommer bli superkul att få visa henne Gävle och hon har ju en vinst att hämta ut, hihi! Det blir lagom till jag hämtat ut min tjänstebil så vi kan ta oss ut till havet och mysa. Hoppas att vädret blir bra och att Gävle visar sig från den bästa sidan!

Idag har det inte blivit mycket gjort mer än lite nyttosaker. Schenker var här och hämtade tre kartonger med kläder, dator och telefon som tillhörde mitt gamla jobb som jag lämnade efter allt strul. Två långa promenader med Jocko och.... ja sen har det inte blivit mycket mer gjort. Läst lite i boken jag snart läst ut.

Snart kommer Mia (Jockos dagmatte) och jag tror allt hon har mat med sig till mig. Jag tänker bjuda på kaffe, lite kex jag har kvar, glass kanske eftersom det finns kvar i frysen men sen ska jag öppna den nya chokladen med polka i som jag inte prövat ännu.

Mmm... så grymt gottesugen just nu så den där chokladen kommer sitta fint!

16 kommentarer:

  1. jaha du, så du använder din tjänstebil till privat bruk? hmm.. undra just varför du har så svårt att få jobb, din arbetsmoral verkar en aning skev i mina ägon...

    SvaraRadera
  2. Men är du precis dum i hela jävla huvudet eller???
    Jag skriver upp milen jag kör privat och milen jag kör i jobbet och betalar för de jag kör privat!!!

    Har du ingen som helst jävla verklighetsförankring??

    Ta reda på hur saker och ting fungerar innan du kommer hit och spy galla din jävla inskränkta idiot!!!

    SvaraRadera
  3. Och vadå svårt att få jobb???
    Jag har väl för fan fått tre jobb på mindre än tre månader så vad fan dillar du om???

    Gå och dra nåt gammalt över dig pucko!

    SvaraRadera
  4. Hej Pettiwoman! Läst ett tag hos dig, men aldrig kommenterat, men nu kunde jag inte hålla mig!
    Anonym: Vad är ditt jävla problem, om den här bloggen och dess författarinna stör dig så, sök dig nån annanstans och lek rosa redig!

    SvaraRadera
  5. oj oj oj, det här var ett känsligt ämne.. jag har själv tjänstebil och visst är det okej att använda den privat nån gång om det skulle krisa, men det är inte direkt okej att använda den som sin "egen". Även om du betalar bensin för det du kör så medför ju det en del andra kostnader som slitage etc. Men, men det finns säkert ingen anledning till att du vart arbetslös och levt på soc i flera månader! (förutom lågkonjukturen då vill säga, för det är väl därför?)

    SvaraRadera
  6. Men för fan ge dig nu. Jag har haft tjänstebil två gånger tidigare och ingen har någonsin ifrågasatt att jag använder den privat då jag betalar för det. Vet inte vad du har för avtal med ditt jobb men mina tjänsterbilar har jag haft all rätt att använda privat så länge jag anger milen jag kör med den privat.

    Har du följt min blogg så borde du veta varför jag varit arbetslös. Jag har varit egen företagare i över tre år och bestämde mig för ett par månader sen att jag inte skulle fortsätta med det utan ta en anställning och det tog exakt två månader efter att jag sökt jobb att jag blev erbjuden det första så kan inte du bara ta och hålla din feta jävla käft!!!

    Halkade du in på ett jävla bananskal hit eller???

    SvaraRadera
  7. Petra.
    Konstapel Rättrådig (m k s 'Anonym') har för få riktiga bovar att jaga.
    Huruvida du använder din tjänstebil korrekt eller inte
    är endast en fråga mellan dig och din arbetsgivare.
    Ingen annan.


    Ha en riktigt skön dag och hoppas att Gävle visar sitt vackraste anlete
    för dig och din gäst.



    kram

    SvaraRadera
  8. Det hoppas jag också vännen!

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  9. va det verkligen ditt eget beslut att lämna ditt företag, jag har hört annat.. men det kanske bara är rykten vad vet jag..

    SvaraRadera
  10. Hahaha men herre gud, är du en av de där skvallerkärringarna som snackar skit om alla andra och älskar att gotta sig i skitsnack och skvaller.

    Jisses säger jag....

    Ja du... om du nu har sån koll så borde du veta att butiken jag drev är en av de fyra butiker som företaget stänger i Sverige och därför var jag tvungen att lämna den. Så gå du dit nu i augusti för då har de stor utförsäljning innan de slår igen.

    Fler frågor om rykten du hört som du vill ha svar på?

    SvaraRadera
  11. varför lämnade du då butiken så tidigt, om den inte stänger förrän i augusti?

    SvaraRadera
  12. Men herre gud... du har verkligen halkat in här på ett bananskal va??? Du som verkar ha koll på ALLT har tydligen ingen koll på sånt du borde veta om du nu läser den här bloggen!

    Jag skulle öppna ny butik i samma lokal och ta över hyreskontraktet i februari- mars men bestämde sedan mig för att inte vara egen längre då det är skönare och tryggare med en anställning efter alla år som egen utan semester eller trygg ekonomi. Och eftersom de som driver butiken har ett hyreskontrakt som gäller till i februari 2011 har de varit TVUNGNA att driva vidare butiken men nu har det kommit någon som vill ta över kontraktet från augusti!!

    För helvete, ta reda på saker och ting eller LÄS från början så slipper du lyssna på skvaller eller inbilla dig saker som inte har något med verkligheten att göra.

    Har du fått svar nog nu Nicke nyfiken eller har du mer skvaller du vill ventilera???

    SvaraRadera
  13. Jag vet från säkra källor att denna historia inte stämmer, du va inte så omtyckt hos hyresvärden, eller har jag fel?

    SvaraRadera
  14. Du söta snälla vännen, vad du har hört eller tro dig veta bryr jag mig föga om och dina säkra källor är väl av den typen du själv verkar vara, en liten skvallerkärring som inte har något eget liv utan måste lägga sig i andras och prata skit om sånt du inte har en aning om.

    Kan du inte bara ta ditt lilla arsle och sluta lägga dig i sånt som du inte har att göra med. Kanske skaffa dig ett eget liv så du inte behöva kreta runt i andras.

    Gud så trött jag blir på såna som dig!

    SvaraRadera
  15. Gud vad förbannad jag blir... Jag är inte den som lägger mig i eller gärna sjunker till lägre nivåer såhär, men seriöst.. GET A LIFE JERK!!
    Du som vet så mycket, du vågar inte ens skriva vem fan du är. Jävligt modigt.

    Petti, baby, SKIT I IDIOTEN. Jävla sandlåde-fasoner. Förtjänar inte ens svar på tal.

    Kärlek till dig Petti!!

    SvaraRadera
  16. Nej jag har insett det själv. Ingen mening att ens försöka prata med såna människor så därför säger jag STOPP nu!

    Kram fina du!

    SvaraRadera