Related Posts with Thumbnails

måndag 12 juli 2010

Om att vara HEMMA!

Finns inga ord för hur skönt jag tycker det är att äntligen vara hemma igen och att få se mina två älsklingar M&M på stationen för att hämta mig var mer än glädjande även om Magnus tar ungefär 30 sekunder på sig innan han börja skälla på mig och Mattias försöker medla så gott det går men så länge det är av kärlek låter jag det bero. Han är som en fostrande bror för mig på gott och ont.

Vi åkte direkt ut till havet där jag legat på en filt och filofiserat och försökt skölja bort grubblet med det kalla havsvattnet och det lyckades sådär.

Jag funderar... ska jag sluta att skriva om mina misslyckade dejter, mina halvdåliga träffar och killar som dissar mig på löpande band och framför allt funderar jag på om jag någonsin ska namnge någon eftersom så fort jag gör de slutar de som etiketter bland de andra? Men samtidigt vet jag ju att det finns de där ute som läser och gottar sig åt mitt elände och säkert klappar händerna varje gång jag blir ledsen över att än en gång inte komma längre med någon än ett par träffar. Ska jag vänta med att berätta något tills det är så pass allvarligt att man kan kalla det en relation?

Ja jag vet inte. Just nu orkar jag inte bry mig om vilket. Önskar jag kunde ta in alla de råd jag får både från er här och det råd jag fick av Mattias när jag över maten idag än en gång gråter över den där informationen som gnager i mitt huvuvd. Att vända ryggen, gå och aldrig se tillbaka och släppa. Jag vet jag vet jag vet men alla vet att det är lättare sagt än gjort.

Fan jag har fyra veckor av ledighet framför mig och borde se till att njuta av den tiden på bästa sätt och bara tänka på mig själv men hur gör man det när man längtar så man håller på att dö efter att vara någon nära, ligga på stranden som alla andra och pussa på en solvarm kind? HUR???

Jag får helt enkelt bestämma mig för att det här ska bli fyra underbara veckor och jag får väl göra som alla andra... bara leka runt, flirta och njuta av uppmärksamheten utan att ta någonting på allvar. Kanske är min tur att leka med killarna och ta vad jag vill ha och sen dissa de på löpande band?

Bli en cold heart bitch!!

Mattias!

Magnus!

Petti!



11 kommentarer:

  1. Du, de där tankarna har jag med haft.. att man kanske helt enkelt ska hålla käften.. men så träffar man nån som man känner att HAN, kanske.. Han säger rätt saker, gör rätt saker.. så tror man... och sen går det käpprätt åt helvete i alla fall.. =/

    Fina tatueringar han hade, din "Magnus"

    SvaraRadera
  2. Hur gick det med det där att prata med någon då, att få lite hjälp att reda ut alla tankar? La du ner det?

    SvaraRadera
  3. Ja ia du har rätt, men jag vill ju inte direkt censurera mig själv heller. Vill ju gärna dela med mig och kunna bolla de där frågorna och sen blir man ju ivrig och så gärna VILL berätta.
    Ja han är fin vännen min!
    Och han är ledig ;o)

    Nej Anna jag ska ringa tillbaka till honom i morgon. Har velat fram o tillbaka men det är nog en bra ide!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Om du bara visste hur rätt du har, jag njuter av dina motgångar. när jag mår som sämst och känner mig tragisk läser jag din blogg och inser att det inte är så farligt ändå och att det finns dom som har det värre. tack för att du delar med dig av din tragiska tillvaro!

    SvaraRadera
  5. Skönt att det finns fler i Gävle som känner sig tragisk!

    Vi kanske skulle ta en fika du o jag nån gång eftersom du bo så nära?

    SvaraRadera
  6. Jag tror dom flesta av dina originalläsare är från gävle faktiskt, sen har det nog kommit till en hel del nya eftersom du länkar till din blogg på diverse ställen.

    Ja en fika kanske, jag är av det manliga könet och du verkar avverka oss på löpande band! Dock är jag inte säker på om jag vill vara en i mängden som du "testar" för att vara säker på att du inte ska behöva vara ensam... Om killarna du träffar läser din blogg förstår jag att dom inte vill ha dig, hur ska man kunna uppfatta dina intentioner som seriösa när du har massa olika killar du skriver om...

    SvaraRadera
  7. Det är väl snarare de som avverka mig och inte tvärtom!

    Skulle gärna ta en fika med dig så skulle du få berätta för mig hur man ska göra för att träffa någon UTAN att träffa någon. Jag kanske ska sitta hemma och vänta på att det ringer på dörren och DÄR står just han som vill ha mig och allt bara stämmer.

    Så länge jag dejtar EN åt gången förstår jag inte vad problemet är. Jag vill inte själv vara en i mängden men du verka tycka att om jag blir dissad så ska jag sluta träffa andra.

    Du får som sagt jättegärna berätta för mig hur man ska gå till väga i den här jävla dejtingdjungeln. Jag är grymt trött på att behöva "testa" flera men du verkar tro jag gör det för att jag tycker det är någon jävla sport!

    Mina intentioner är i alla högsta grad seriösa och har det undgått dig är jag förvånad för jag kan väl knappast bli mer tydlig om att jag vill träffa EN och inte flera.

    Så som sagt... en fika med herr "vetbäst" skulle vara väldigt givande!

    SvaraRadera
  8. Du kan ju maila mig på facebook för du har ju mig som vän där så kan vi bestämma när vi ska ta den där fikan!

    SvaraRadera
  9. Tycker ändå att du ska skaffa dig den där bloggen och ösa ur dig.. du behöver det vännen.. ;-)

    Jadu, ni bor för långt borta... annars hade jag fasiken lagt in en stöt.. haha*.. Han var ju inte helt ful precis... "min" typ på man hihi*

    SvaraRadera
  10. Jag vet inte om jag vågar mig på en fika med dig, med tanke på att du tycks bli besatt av dom killar du träffar, jag tror jag gör klokast i att fortsätta vara anonym.. skulle heller inte uppskatta att bli utlämnad här på bloggen..

    SvaraRadera
  11. Besatt??? Du verkar läsa min blogg som djävulen läser bibeln. Det finns EN i mitt hjärta sen nio månader tillbaka och tro mig, jag hade varit GLAD om jag blev besatt av någon annan men jag har inte ens hittat någon som fått mig i närheten av den känslan.

    Sen skulle jag aldrig hänga ut någon i bloggen som inte själv vill vara med. Varför tror du jag inte nämner någon vid namn? Du kan inte peka ut en kille jag träffat för jag har inte hängt ut någon och kommer inte göra det i fortsättningen heller.

    Du vågar inte fika med mig för du är rädd att det ska visa sig att du skulle tycka jag var trevlig och inte var den hemska människa du verka vilja få mig till.

    Och du vännen.... du är inte så anonym som du tror ;o)

    Men visst... fortsätt du att gömma dig bakom dina kommentarer istället för att ta chansen att ventilera de face to face.

    SvaraRadera