Related Posts with Thumbnails

fredag 9 juli 2010

Skulle du våga vakna med det här spöket!

Medaljens baksida ser ut så här. Petti nyvaken, svullen under ögonen och inget smink som gör mig så där söt som bara smink kan göra!

Jag ligger i solstolen utanför i trädgården medan hunden kissar av sig. Är trött och inte riktigt vaken men har ändå hunnit känna att känslan jag vaknade med igår inte är kvar även om tankarna dyker upp fast betydligt mindre påtagliga.

Tänker på hårda ord jag läste om mig själv igår och försöker förstå varför någon bygger upp en sån skev bild av mig i sitt eget huvud att det till slut blir den personens verklighet. Och jag försöker förstå hur man kan skriva så elaka saker om någon annan människa och tycka att det känns bra. Hur arg och ledsen jag än är skulle jag aldrig kunna skriva så hemska saker om någon annan men tro mig... när jag om och om igen läser såna där hårda hård som är riktade mot mig så finns tanken där, att göra likadant. Men då skulle jag ju sänka mig till samma låga nivå och vad tjänar det till?

Jag vet vem jag är och HUR jag är så när någon skriver om mig och vrider till verkligheten kan jag inte annat än att skratta. När någon försöker framställa mig som någon som inte är jag funderar jag på vad allt det där kommer ifrån? Varför vill man så gärna göra mig till någon annan och kasta skit på den personen?

Jag förstår faktiskt inte...

Men jag är ju bara en encellig organism så vad vet jag?

3 kommentarer:

  1. nej usch och fy petra, hur kan du vakna utan smink, det är ju förfärligt! :p

    (jag tycker du är lika fin med som utan)

    du borde visa mig vad är för ärthjärna som skrivit dumma saker, så kan jag skälla ut personen i fråga.

    kram.

    SvaraRadera
  2. Hihi ja visst är det hemskt Jennie :o)

    Ja det borde jag göra så kan du skälla lite, men jag tror det är lönlöst :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Spöke? Nää.. vare sig emd eller utan smink.

    Våga? Inga problem! Jag skulle se det som en ära att få vakna bredvid det spöket...

    SvaraRadera