Related Posts with Thumbnails

tisdag 20 juli 2010

Att ta hand om sig själv!

Efter att en psykolog ringde mig har jag grubblat fram och tillbaka om jag verkligen ska träffa honom eller inte. När jag ringde den där dagen var ju allt svart, jag var hälvägs ner i det där hålet igen men jag har ju liksom kravlat mig upp igen så har jag egentligen något behov av att träffa någon och prata?

Jag har beslutat mig för att göra det. För även om jag känner mig glad, uppåt och stark just idag, just nu så vet jag att det kan vända snabbt och bagaget från allt det jobbiga jag gått igenom den senaste tiden bär jag ju fortfarande med mig och jag vet att jag kan börja balansera på kanten till det där svarta hålet precis när som helst igen.

Så jag ser det som att ta hand om mig själv. Ta hand om min själ som fortfarande säkerligen är lite trasig och skör. Jag ser det nästan som en liten lyx att få göra det och därför vill jag verkligen utnyttja den här chansen när jag får den.

Nästa vecka har vi första mötet och det ska bli skönt att få lätta på trycket lite inför någon som verkligen finns där bara för mig.

Jag tror att alla människor någon gång skulle må bra av att få göra det!

7 kommentarer:

  1. Jag tycker du gör helt rätt som går dit och ser om det är något för dig iaf. Du behöver ju inte gå tillbaka om du inte känner att det är något som behövs. Jag tror att du kan få hjälp med att kanske tänka i andra tankebanor när de svarta tankarna dyker upp. Man fastnar ju så lätt i de negativa tankespiralerna och kommer inte ur det.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror också det kan vara bra för att lära sig tänka annorlunda.

    Kram

    SvaraRadera
  3. drick mitt urin.

    SvaraRadera
  4. Jag föredrar ett glas vin!

    Du kan ju få bjuda mig på ett glas vin eftersom vi bor i samma stad ;o)

    SvaraRadera
  5. Hahahaa, Petti, fan va klockrent!
    BUUUURN!
    *asg*

    SvaraRadera
  6. Ja vad säger man.... puckon!!!

    SvaraRadera
  7. Hahaha, bra där. Tummen upp för Petti!

    SvaraRadera