Related Posts with Thumbnails

torsdag 15 juli 2010

Sol, sol, sol...

...och jag önskar jag låg vid havet men idag har det varit annat att ta tag i. Ta hem de sista sakerna från Azitas förråd från min butik och nu står städa på schemat eftersom jag får besök i kväll. Sen handla hem lite ost o kex, vinet kommer med sällskapet. Tror det kommer en bli en väldigt trevlig kväll.

I dag har jag skrivit på anställningsbeviset på nya jobbet. En otroligt skön känsla har infunnit sig i mitt bröst. Jag kan äntligen slappna av lite. En månad till med tuff ekonomi och pengar som inte räcker till men snart, snart kommer jag ha en stadig inkomst igen. Ingen som inte varit i den här situationen förstår hur jävla tärande det är att inte ha pengar som räcker till räkningarna ens. Jag bryr mig inte om ifall jag inte kan gå på krogen, handla kläder eller fika varje dag på stan, men när jag inte ens kan betala mina fasta utgifter. Men nu kan jag få börja leva lite normalt igen och det finns många saker som står på listan över saker jag vill göra när jag får pengar igen.

* Sanera truten på Jocko
* Gå ut på krogen och äta en riktig brakmiddag
* Klippa och färga håret
* Köpa ett par snygga jeans nu när jag kan ha byxor igen
* Göra något för mina vänner som varit så underbara under denna tuffa tiden
* Göra en ansiktsbehandling

Ja det finns säkert flera saker men det där är sånt jag längtar efter.

Funderar på att stå på en loppmarknad på söndag och sälja en del av mina kläder, skor och smycken Det är bara det att man får inte så mycket för sina saker på loppmarknad även om det kanske är helt nya saker. Men jag ska göra ett försök i alla fall.

Nu ska jag sätta igång med städningen och spela musik på högsta volym!

2 kommentarer:

  1. Så jävla tråkigt att va pank... Jag som ska få besök över helgen av en gammal kompis.. och jag jag 300:- i plånboken.. men har en drös med rikskuponger, får väl bjuda på mat ute istället helt enkelt... sicket Ilands-problem!!

    SvaraRadera
  2. Ja men det är ju det som är så trist. ALLT kostar pengar så jag vet hur trist det är.

    Men rikskuponger är bra :o)

    SvaraRadera