Related Posts with Thumbnails

onsdag 17 februari 2010

Vad är det för fel....

....i huvudet på män/killar???

Fick nyss ett sms från en gammal säljarkollega. Han hör av sig ibland när han har trist på jobbet eller tjejen är borta. Och ja, vi har hamnat i säng en gång när jag var singel och behövde lite närhet (läs sex).

Men jag slutar aldrig förvånas över hur de tänker. För det här upprepar sig hela tiden, han och en hel del andra upptagna killar hör av sig med jämna mellanrum när de bara vill ha lite "skoj" Fast ibland tycker jag de borde fatta när det liksom inte är läge. Men finkänslighet verkar inte existera i deras vokabulär.

Sms konversationen lyder ungefär så här:

A - Läget? Länge sen

P- Jag drar en kort historia om allt som hänt och händer just nu.

A- Härligt, vilket I-landsproblem.

P- Jag frågar om han känner till en viss person eftersom de är i samma branch.

A- Nej. Internetdejt eller?

P - Drar historien kort och berättar även att jag haft ett krossat hjärta i två månader.

A- Var inte du exklusiv?

P- Jo men det var han som krossade mitt hjärta :o(

Okej... nu tycker man ju att killen ska visa lite förståelse. Skriva något snällt och tröstande men nej... vad skriver idioten då???

Jo...

A- Jaha, ok. Säg till om du behöver knulla så kommer jag förbi. He he...

Alltså URSÄKTA???

Jag får avsmak, blir ledsen och förbannad. Och samma sak hände för ett par veckor sen när jag var som mest ledsen och nere. Då dimper det ner ett sms från en kille jag hade lite känslor för och hade kontakt med för ett år sen ungefär. Han bor 500 meter från mig och vi hörs av ibland men han har gjort klart för mig för länge sen att vi BARA ska vara vänner för hans känslor inte är på det planet för mig. MEN han fortsätter hela tiden påpeka hur sexig jag är och att han tänder på mig. Känns som det kvittar liksom. Vi har aldrig gjort något och kommer aldrig att göra. I vilket fall har han lovat mig i ett års tid att bjuda tillbaka en fika han fick av mig.

sms konversationen lyder:

T- Hej tjejen. Jag vaknande precis och har drömt om dig. En jätte mysig dröm. Hur mår du?

P- Berättar att jag mår skit över en kille som dumpat mig. Kommentera inte ens hans dröm utan svarar att jag hoppas allt är okej.

T- Åh stackare. Men det går över... bla bla bla.

Sen är det tyst en stund. Sen dyker det upp ett sms med en filmsnutt och han skriver:

T- Kanske inte riktigt är rätt tillfälle men det här kanske får dig att tänka på annat!

Det är en film på honom naken i sängen och han ligger och smeker kuken!!!

Jag bara gapar!! Jag är hos Mia och tittar på henne och frågar om killen inte är klok i huvudet och hon kan bara hålla med! Hur tänkte han där egentligen??? Åhh Petra är lite ledsen, hon blir säkert jätteglad om jag skickar henne en runkfilm nu!!

Nej jag blev inte glad. Jag blev ledsen och förbannad. Vad fan tror killar egentligen? Att när vi kvinnor är ledsna över någon så blir vi glada bara vi får lite annan kuk att tänka på?

Jag blir fan inte klok på män....

6 kommentarer:

  1. Petra.
    Män är inte kloka.
    Men det finns undantag.
    Som tur är.



    kram

    SvaraRadera
  2. Kramaren> Ja jag hoppas det i alla fall :o)

    Hoppas jag hittar någon vettig snart!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fy faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

    Jag är inte våldsam (eller.. ibland kan jag va det) ... men det är vid de här tillfällerna man har lust att slå en man på KÄFTEN!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. ias> Jo du jag vet.
    Tror inte det hjälper bara!

    SvaraRadera
  5. Ibland kan de där undantagen som Kramaren nämnder, finnas i skepnad av den där killen som har några extra kilon, inte bär det senaste modet eller har den mest fixade frisyren.

    Men de två killarna du nämner ovan måste haft en dålig dag eller något för riktigt rätt tänkte dom inte av sms trafiken att dömma.

    SvaraRadera
  6. Kan inte säga annat än att jag skäms över att vara man när jag läser sånt här :-(

    SvaraRadera