Related Posts with Thumbnails

tisdag 16 februari 2010

Läst tidningen idag?

Första sidan pryds av en solskenshistoria om en kvinna som lyckades vända olycka till lycka. När allt såg som mörkast ut hände under och med lite tur och skicklighet ordnade hon upp allt som raserats. Nytt hem, nytt jobb och ny kärlek!


Ja eller nästan i alla fall...

Idag ska jag titta på den andra lokalen jag hittat. Dubbelt så stor yta än den jag hade innan och i två plan så det finns plats för att hyra ut för behandlingar som jag har tänkt och jag kan fortsätta med att göra mina piercingar och vaxningen. Och tre gånger så låg hyra.

Men sen är det ju det här med jobbet i Stockholm. Jag inser ju själv att det är ett drömjobb som det kommer bli svårt att tacka nej till men jag tror lönen kommer få bli avgörande. Kanske jag inte behöver ge upp drömmarna om en ny butik, bara lägga de på hyllan ett tag.

Helt plötsligt har mina bekymmer blivit lyxproblem. Jag skäms nästan!

Och kärleken då? Hmm, ja vad säger man? Jag prövade att fråga chans på någon igår, bara för att se liksom. Kan jag? Finns det någon som ens vill ge mig en chans? Har börjat tvivla starkt på min flickvänspotensial för jag kan nämligen räkna upp ett antal killar som jag dejtat, haft känslor för och älskat som tydligen hellre har mig som vän än som flickvän. Det finns två saker jag tydligen duger till, älskarinna eller kompis.

Känns sådär...

1 kommentar: