Related Posts with Thumbnails

måndag 22 februari 2010

Längtan efter sommaren...

...kom helt plötsligt över mig när jag läste det här och jag kom att tänka på just den där härliga känslan som infinner sig i kropp och själ när solen står i ett helt annat läge än vad den gör just nu.

Jag älskar värmen i ljuset under sommaren, älskar att få känna tunt tyg fladdra runt mina bara ben och känslan av att få trippa omkring på nysopad asfalt i höga klackar. Älskar blickarna på mina bara axlar och den solbrända uringningen och mina ögon lyser intensivare blå mot de solkysta kinderna.

Men längtan efter sommaren innebär också längtan efter något annat. De känslor som gömts i isande kyla tinas upp och begäret blir än mer starkare. Begäret efter närhet, kärlek och ömhet känns så mycket starkare när man blir varm i själen igen. Längtan efter att få gå genom sommarkvällarna med min hand i någon annans. En arm runt min midja som håller mig hårt. Någon som stryker mitt hår från ansiktet och viskar i mitt öra att jag är vacker. Heta kroppar i ett alldeles för varmt sovrum. Längtan efter någon att få ligga på en strand med, få dofta på solbränd hud och kyssa bort de salta dropparna på halsen efter ett svalkande bad. Någon att få ligga på en blomstrande äng med och få känna varma fingrar smeka min solvarma hud, heta kyssar när ingen ser och stulna stunder i hemlighet av ljuvligt och kärleksfullt sex.

Just nu känns det lika långt borta som själva sommaren...

3 kommentarer:

  1. Jag har helt glömt doften av solvarm, nysopad asfalt. Finns asfalten kvar under all snö? :S

    SvaraRadera
  2. Alice> Här i Gävle kommer det visa sig någon gång i slutet av maj :o/

    SvaraRadera
  3. Haha.. Jäpp, nysopad asfalt luktar sommar..(särskilt för avdankade skejtare)

    Solvarm hud triggar minnen. bra, och dåliga..

    Handjuret

    SvaraRadera