Related Posts with Thumbnails

torsdag 18 februari 2010

Ord...

Ord som förut gav värme och tröst
Ord som nu sliter hårt i mitt bröst

Ord som förut viskades i mitt öra
Ord jag nu inte längre får höra

Ord som förut var äkta och rätt
Ord som nu inte är verkliga på något sätt

Ord som förut bara var mina
Ord som nu mer och mer börja sina

Ord som gjorde fantasi till verklighet
Ord som nu gör mig mer ledsen än het

Ord som fick mig våga känna igen
Ord som nu var länge sen

Ord som en gång bara var våra
Ord som nu bara känns svåra

Ord jag redan så mycket saknar
Ord som inte finns där när jag vaknar

Ord som en gång förde oss samman
Ord som du snart ger till nån annan

Ord som jag alltid ska spara i mitt hjärta
Ord som ska hjälpa mig ta bort all smärta

Ord som jag då och nu så mycket behöver
Ord som nu gör att allt är över


Av Pettiwoman

3 kommentarer:

  1. Jag har sett flera små texter på din blogg liknande den här, och de är alla otroligt nakna rent känslomässigt, vilket jag gillar. Ibland är de sorgsna och längtansfulla efter något som varit, och ibland otroligt sensuella med vissa erotiska inslag. Jag vet inte om du skriver dessa texter själv, men om du gör det, så har du en talang som du borde fundera på att vidareutveckla.

    SvaraRadera
  2. Tack Rille!
    Det är alla mina egna ord men det får nog stanna vid att bli små texter här på min blogg när jag känner ett behov av att få ur mig vissa saker!

    Tack snälla du!

    SvaraRadera
  3. Oavsett vad du vill med dina texter, så ville jag bara ge dig feedback på att det du skriver är riktigt riktigt bra, och att texterna berör mig, och säkert många andra också!

    SvaraRadera