Related Posts with Thumbnails

måndag 8 februari 2010

Sammanfattning!

Om jag skulle göra en sammanställning av de senaste månaderna, utan att gå in på några närmare detaljer och kanske hårddra det något så skulle det se ut ungefär så här...

November: Mister min butik.
December: Mister min inkomst
Januari: Mister min kärlek
Februari: Mister min nya butik och även mitt hem

Det här är saker som tar allt för mycket på krafterna och ger mig oro så det räcker.

Men vad har jag legat och grubblat på hela natten och gjort så jag inte kunnat sova för det gör mig så jävla ledsen?

Jo det enda jag önskar just nu är att en viss person bara lämnar mig i fred. Det är det enda jag begär... Det är som att ha någon över axeln hela tiden som pratar mig i örat och någon som tar alla tillfälle att sticka till mig och jag förstår inte varför för jag har inte gjort den personen någonting men överallt får jag mig en däng trots att jag säger jag inte vill bråka och flera gånger bett om att bli lämnad i fred.

Jag orkar inte mer just nu, vill inte...

Snälla, låt mig vara!

Snälla...

10 kommentarer:

  1. Det var ju det jag menade, hyran är väl inte på miljoner,du kunnde ha lånat av mig tills du hade fått från A-kassan,eller tog du mig inte på alvar.

    SvaraRadera
  2. Och så här blir kanske resten av tiden :)

    April: Startar upp din nya butik.
    Juni: Butiken går strålande och du kan ta semester.
    Augusti: Du snubblar över dina drömmars kille och blir galet kär.

    Några år framåt i tiden....

    Butiken går fortfarande strålande....

    Du lever ihop med dina drömmars kille som fortfarande får dig alldeles varm inombords när han väcker dig med en kyss på morgonen....

    Ni bor ihop i ett hus som ni gemensamt ritat fram hur just ni vill ha det...

    Från husets köksfönster ser du ut över havet medans du dricker ditt morgonkaffe...

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas det löser sig för dig Petra. *Krama om*

    SvaraRadera
  4. Skickar dig en stor kram!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att allt vänder och ordnar upp sig nu... för det där är onekligen på tok för mycket på en gång! =o(

    Kram

    SvaraRadera
  6. Petra! Vet inre vad jag skall säga mer vara här för dig! Kan jag göra något säg till! Måste finnas möjligheter att fixa nu lokal eller är det kört?
    Om du vill rin så billar vi ideer!

    Magnus

    SvaraRadera
  7. Du vet nog inte vem jag är men jag har följt din blogg ganska länge och framför allt följt hela den här historian som jag nu tycker tar alldeles för stora propotioner. Jag brukar aldrig kommenterar men nu kan jag inte sitta tyst längre.
    Man behöver ju inte vara raketforskare för att förstå vilka personer som är inblandade och vem du vill vara ifred ifrån (om jag inte är helt fel ute)

    Jag tänkte kommentera redan när hon började bråka med dig om bilden du hade på dig och en kändis och hon lyckades vända det till att du ville någon illa och gjorde dig rolig på någon annans bekostnad. Du var dum som tog bort det för ALLA förstod att du inte ville någon illa utan ville skoja om ditt eget elände. Att jag sen ser på hennes blogg att hon fortsätter tjaffsa genom att lägga in något liknande gjorde mig mållös vilken nivå hon ligger på.

    Det är så uppenbart att hon LETAR anledningar att få bråka med dig och det enda jag kan se att hon har att komma med är något bråk om någon avgjutning och det verkar vara något som hänt för bra länge sen men det drar hon upp om och om igen. Och jag kan mycket väl förstå din frustration över allt och att du har kännt svartsjuka vilket är en annan sak hon hela tiden återkommer till och klankar ner på dig för. Men när jag läser din blogg kan jag inte hitta något som skulle vara något påhopp varken på henne eller någon annan just nu eller en längre tid tillbaka så vad bråkar hon om? Det är ju HON som skriver elaka saker om DIG och det enda jag kan se både i dina kommentarer här tidigare och just nu är att du ber om att få bli lämnad ifred.
    Och vilken kvinna skulle inte känna svartsjuka över att befinna sig där du verkar befinna dig med en kille du älskar men har hans ex i hasorna hela tiden. Och var är HAN i hela den här soppan? Varför springer hon hans ärende? och varför dyker han bara upp på hennes blogg till försvar men inte här??

    Och en kommentar jag hittade på hennes sida där hon skriver att hon minsann VET vad du har sagt till "er gemensamma vän" vilket jag antar är han. Men vad är det då? Vad är det för kille som berättar saker för sitt ex som DU har berättat för honom i förtroende? Och VEM skulle du annars berätta för? Men snälla vad är det för kille? Han har ju visat var han står och det är INTE vid din sida i alla fall vännen!

    Nä du gumman, lämna det där. Gå vidare. Och trösta dig med att INGEN kvinna skulle vilja befinna sig där med en kille som tar mer parti för sitt ex som letar bråk än för den kvinnan som älskar honom och ber om att få bli lämnad ifred.

    Du har andra problem att ta tag i nu så låt de där två fortsätta att klappa om varandra och kramas på varandras bloggar och glöm honom för han har tydligen gjort sitt val, även om det gör ont i dig. Och låt inte henne komma åt dig med sitt skitsnack och gammla skåpmaten hon drar upp hela tiden. Hon har fastnat i det förflutna för några nya saker har inte jag hittat hon har att komma med.

    Du behöver inte publicera det här men jag ville bara ge min syn, en utomstående som kan se det här med lite andra ögon. Och om du väljer att publicera hoppas jag inte du får ännu mera skit för det här är vad JAG tänker!

    Gå vidare gumman. Ägna din energi till att lösa de riktiga problemen.

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  8. Men vad galet, minst sagt.. Hoppas verkligen att du snart kan se lite ljus och att det går framåt för dig. Jag skickar en massa styrkekramar!

    SvaraRadera