Related Posts with Thumbnails

måndag 1 februari 2010

I morgon bär det av...

...till Stockholm för att börja min inlärningstid i butiken jag ska öppna. Från onsdag till fredag ska jag jobba i butiken ute i Kista denna vecka och sen kommer det väl att bli några dagar varje vecka fram till april.

Är jag sugen? Nej! Behöver jag det? Ja!

Tar tåget i morgon eftermiddag och ska bo hos en vän och hans dotter som jag brukar få bo hos när jag befinner mig i Stockholm i några dagar. Har saknat de båda och ska bli roligt att få träffas igen. Där känner jag mig som hemma och behöver inte känna mig i vägen.

Jag behöver verkligen det här just nu. Få komma hemifrån och framför allt få annat att tänka på och äntligen få bli mitt gamla vanliga jag igen. Längtar efter att få ha rutiner, få klä mig i mina klänningar, kjol och kavaj och höga klackar. Måla mig och göra i ordning något som ska likna en frisyr. Kan låta konstigt och dumt men för mig har det varit en utopi de två senaste månaderna. Jag behöver det för att hitta tillbaka till mig själv igen, hitta glädejn.

När jag kommer hem på lördag kväll hoppas jag att jag gör det något lättare i sinnet och med en värme i bröstet jag allt för länge saknat.

Gud vad jag behöver det här...

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att dina dagar här i stan blir riktigt bra nu!! =o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh jag hoppas det kommer kännas bättre sen :o/ Tror det är bra att komma ifrån och få annat att tänka på om så för några timmar om dagen, få piffa sig o något som liknar den gamla vanliga rutinen.

    Sen när du öppnar din nya butik lär du få en hel del att göra och kommer säkert behöva fokusera på det.... minnet bleknar, även om man inte tror det när man är mitt uppe i det. Det vet vi ju, men det gör jävligt ont under tiden.

    Stor kram på dig!

    SvaraRadera
  3. tror det är precis vad du behöver, miljöombyte och en massa nyss att fylla hjärnan med, ut med gamla jobbiga tankar som bara går runt runt, o in med massa nya bra saker! :D
    kram.

    SvaraRadera