Related Posts with Thumbnails

söndag 7 februari 2010

Det kunde tydligen bli värre....

Hyresvärlden till min lägenhet var här och hade två papper med sig jag kunde välja mellan att skriva på.

Ena att han säger upp mig eller det andra att jag säger upp min lägenhet själv. Anledningen är att jag inte betalt hyran ännu men väntar på pengar denna vecka. Alltså en vecka sen...

Enligt honom fick jag tillbaka hyresrätten om jag betalar hyran inom tre veckor.

Jag skriver på...

Ser på kontot att pengarn är inne så jag går ner och ringer på hyresvärldens dörr och säger att de kan riva pappret för jag betalar hyran NU! Alltså tio minuter efter att jag skrivit på pappret.

Nää, jag har skrivit på min uppsägning och DÅ kan jag inte få tillbaka hyresrätten. Jag förklara att jag måste ha missförstått honom...

Han vägrar riva pappret.

Nu måste jag flytta...

Nu är botten nådd..... orkar inte mera!

18 kommentarer:

  1. Saknar ord... =o(

    Kramar

    SvaraRadera
  2. nämen vad faaan? så där kan han väl inte göra? säger han inom tre veckor så får han ju stå för det! :(

    hoppas att det ordnar sig. kram!

    SvaraRadera
  3. Det där låter mysko.. Jag tror inte att det där stämmer. Ring hyresnämnden imorgon och ta reda på hur det ligger till..men det låter mycket märkligt för mig..

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte vad jag ska säga, men säg till om jag kan hjälpa till på något sätt. Du känner visserligen inte mig, men jag hjälper gärna till om jag kan..
    Kram A

    SvaraRadera
  5. Nu måste motgångarna vara slut snart, det kan ju inte vara uppförsbacke och bakhalt i livet hur länge som helst.

    Är du medlem hos hyresgästföreningen?
    De kan vara ett bra stöd i såna här situationer.

    SvaraRadera
  6. Jag är inte så säker på att hyresvärden får göra så, kolla med hyresgästföreningen! Nån sorts påminnelse/varning borde du få innan du blir uppsagd eller "tvingad" att säga upp lägenheten.
    Nu får det räcka med tråkigheter hörrö!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Petra gumman!!!!

    Du har haft måttet rågat både för inre och yttre nedbrytning aldeles för länge nu.

    Dags att KRÄVA silverskedar och räkmackor till alla som kämpar på i motvind!!!

    Hoppas och önskar tvärvändning till MAXFLYT för det är DU fan värd !!!

    Massvis med Styrke-Kramar från den andra som vallar "Spöket"

    SvaraRadera
  8. Skriftligt är bindande, inte muntligt. Korkat att skriva på nåt alls! Du borde låtit bli. Om du inte hade skrivit på nåt alls hade han inte kunnat göra annat än att som mest säga upp dig, vilket han förmodligen inte hade gjort när du pyntade hyran. Varför ställer du till det så för dig?

    SvaraRadera
  9. Hyresgästföreningen kan ju bara hjälpa till om män tycker värden ställer orimliga krav. Har man skrivit på sin egen uppsägning så har man.

    SvaraRadera
  10. Till K. Läs juridik. Både skriftliga OCH muntliga avtal är bindande. däremot är det svårt att bevisa något som bara är muntligt!

    SvaraRadera
  11. prata med hyresgästföreningen oavsett du är med eller inte, de borde iaf kunna svara på om det gått till på rätt sätt och vad du kan göra.
    massa kramar till dig.

    SvaraRadera
  12. Ibland gör man fel för att man hamnar i pressade situationer och inte kan tänka klart. Slå inte på dig själv för hårt. Allting har en lösning på ett eller annat sätt.
    /Från en främling som hoppas att allt löser

    SvaraRadera
  13. Du har fått en utmärkelse på min blogg ;=) !

    Kram på dig.
    /Douglas

    SvaraRadera
  14. Du har verkligen fått så mycket skit nu, på ett kort tag. :( Nu får det vara nog.
    Tycker också du ska söka stöd hos hyresgästföreningen. Varför vill värden så gärna bli av med dig? Är det ett attraktivt läge?
    Massor av styrkekramar!

    SvaraRadera
  15. men herregud har du ingen som kan hjälpa dig?? hade inte någon kunnat hjälpt dig med att betala hyran.. verkar konstigt.. vart ska du bo nu? vid ån?

    SvaraRadera
  16. Men kära nån!!!!

    Nu får det väl bli ett slut på alla tråkigheter??

    Det där erbjudandet om att ta över Kistabutiken kanske skulle passa som handsken nu?

    Hoppas allt löser sig!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Men vad är det som händer..!!? och precis, som någon skriver ovan, det måste tilldelas en varning först, det kan finnas 1000 orsaker till att man är sen med hyran och 1 vecka är INGENTING. Jag skrev t ex fel datum en gång o det gick 2 månader utan att det hände nånting. Det är inte OK att göra så.

    Skulle ringa Hyresnämnden om jag var du, även om du inte är med i föreningen så bör de kunna hjälpa till med vad reglerna säger, så du har på fötterna inför värden. Han verkar vara sjuk i huvvet, har du haft problem med honom förut??

    Detta är bara för mycket.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  18. Nej jag har skött mig och bara varit sen med hyran en gång tidigare och då var det tre dagar för jag hade haft inbrott i min butik. Då ringde hans fru och gapade på mig och det är HON som har något emot mig. Varför vet jag inte men det har gnällts om skitsaker som att jag glömt släcka i trappen eller förra året att min hund hade råkat kissa lite i snön utanför. Annars har de INGENTING att komma med.

    SvaraRadera