Related Posts with Thumbnails

lördag 22 januari 2011

Till dig om du är här någon gång!



Jag vet inte riktigt varför men det hugger till i hjärtat varje gång jag hör den här låten. Eller alla låtar Rasmus sjunger. De påminner mig om honom och jag kan inte säga varför. Kanske för att han tycker om den, fast jag är inte ens säker på det. Men det är enda gången jag kan känna att det smärta lite där i hjärtetrakten och jag kan se honom framför mig igen. Konstigt det där. Att det är lätt att få bort någon från tankarna men svårare att få bort de ur hjärtat.

Jag undrar hur han mår? Hur han har det? Om han träffat någon? Tänker han någonsin på mig och våra möten? Är han är och läser någon gång?

Just nu tänker jag i alla fall på honom. Den där fina sjuksköterskan jag mötte en dag i September på akuten i Falun. Jag föll för honom vid första ögonkastet men det enda jag har kvar efter honom är ett ärr över läppen.

Hoppas du har det bra vännen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar