Related Posts with Thumbnails

tisdag 18 januari 2011

Skruva upp mig!

Tog med frukosten upp på rummet och möts av städerskan med huvudet nere i min toalett och hon har bäddat sängen som jag ville krypa ner i igen. Nu får jag ligga på överkastet och Jocko får kötbullar medan jag äter leverpastejsmörgås och funderar på hur jag ska komma igång med den här dagen. Det är två timmar sen.

Gör kundresearch (läs surfar runt och kollar dålig tv) och jag vet att jag inte kan göra något åt de här dagarna när energin ligger kvar under täcket i sängen. Jag borde.... jag skulle.... men när inget står inskrivet i min kalender är det som jag inte fungerar. Måste ha en plan, ett schema, struktur. Jag får dåligt samvete. Men det är inte tillräckligt starkt för att kicka igång mig. Har bara jag såna här dagar? Då man önskar att man hade en autopilot, en on/offknapp eller en sån där uppdragarskruv i ryggen.

Men jag bara ligger här!

5 kommentarer:

  1. åh, jag känner exakt samma sak o jag vet inte hur man ska ändra på det :( Jag hatar mig själv när jag e sån här.. varit sån här väldigt länge.

    SvaraRadera
  2. Bara att gilla de där dagarna!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har definitivt såna dagar.
    Jag tror också att det bara är att gilla läget och tillåta sig själv att göra ingenting. För förmodligen behöver du det. Ställtid.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja jag tror också det.
    Som tur är har jag ett jobb som tillåter sådana dagar för det drabbar bara mig själv genom att jag får jobba på dubbelt sen istället!

    Kram

    SvaraRadera
  5. I've got no problem.. You just tell me and I'll come by and screw you up anytime... ;-)

    SvaraRadera