Related Posts with Thumbnails

onsdag 5 januari 2011

Kärleksbrev del 2!

Dessutom handlade det inte om att du stulit allt ditt skrivande, det handlade om ämnen, personliga tankar (som du av någon anledning tänker en dag efter mig), widgets till bloggen och etiketter.



Nu går vi igenom det här inlägget, så får vi se hur bra du skriver på egen hand.


”Samarbeterna” = är inget ord.


”Och det känns ju givetvis fel så här nu i efterhand att jag faktiskt får betalt för något som jag själv inte har kommit på men jag kommer att ta upp detta med min sammarbetspartner och de kommer givetvis också att märka att jag inte kan skriva nu när jag inte längre har tillgång till de texter och ord jag annars brukar kopiera.” = Lång, obegriplig mening. Infoga komma och/eller punkter.


”min sammarbetspartner och de kommer...” = Samarbetspartner stavas med ett m. Och först använder du singularis (min samarbetspartner) och sedan plural (de kommer). Bestäm dig, antingen en eller flera.


”Detta gäller givetvis både materialet på min erotiska blogg som jag har och fått erbjudande om att skriva på annat ställe och även bloggen jag skriver för tidningen” = Nästintill obegriplig mening.


”Men mest måste jag nog be min sammarbetspartner om ursäkt för de har ju valt att låta mig få skriva hos de för att de gillade hur jag skrev för de förstod ju inte att jag kopiera någon annan.” = För lång mening, använd komma eller punkt. Samarbetspartner med ett m. Välj, antingen EN samarbetspartner eller flera (de). Inte både och.


”Få skriva hos de” = ska heta få skriva hos dem.


”Jag får nog be de anlita den personen istället!” = Dem. Inte de.


Som sagt... någon som tycker så illa om både mig och mitt skrivande lägger ändå ner väldigt mycket tid på det jag skriver.

Alltså ärligt talat. Är det bara jag som tycker detta är lite komiskt?
Eller nä... mest tragiskt faktiskt.







2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. ”min sammarbetspartner och de kommer...” = Samarbetspartner stavas med ett m. Och först använder du singularis (min samarbetspartner) och sedan plural (de kommer). Bestäm dig, antingen en eller flera."

    Här har du för övrigt inte alls fel. En samarbetspartner, typ ETT företag, kan benämnas i samma mening som "De"

    Ex: Min samarbetspartner IKEA kallade till möte, de hade något viktigt att... o.s.v.

    SvaraRadera