Related Posts with Thumbnails

onsdag 26 januari 2011

Se först, läs sen...



...eller i vilken ordning du vill. Jag är äntligen hemma igen efter fyra allt för långa timmar i bilen, efter allt för sena kundbesök ute någonstans i ingenmansland. Ingen lunch. En Mazarin och kaffe hos en kund och ett Ballerinakex och kaffe hos nästa. Och med mig hem fick jag stackars 1500 kr men bättre än de andra av mina kollegor som kammat noll i dag. Så jag klagar inte. Men jag är trött på den vägen nu. Trött på att två gånger i veckan färdas fram och tillbaka genom ett snötäckt lanskap som visserligen är vackert att se på, men som till slut bara passerar förbi i periferin för jag i mina tankar är någon annanstans.

Idag har mina tankar hela tiden varit hos honom med det röda skägget, de blå ögonen och som är den enda som aldrig någonsin har gjort mig illa. Nej det är ingen ny jag träffat. Det är någon jag träffade för över 10 år sen. Men det tynger mitt hjärta så mycket och just nu har det kommit upp till ytan igen. Kanske jag berättar om honom någon gång. Han finns nämnd här tidigare och ja... han återkommer fortfarande i mina drömmar. Mer orkar jag inte nämna det nu.

Nu ska jag bara landa här hemma. Men det är bara en mellanlandning. I morgon åker jag söderut med jobbet på kick off. Kan säkert bli trevligt fast just nu orkar jag inte ens tänka på party.

Hoppas ni har en trevlig tisdag!

2 kommentarer:

  1. Med tanke på ditt inlägg om onsdagskorrigeringen så utgår jag från att du klarade dig ifrån att bli styckmördad i den där härliga baracken :)

    SvaraRadera
  2. Det var med nöd och näppe!

    Kram

    SvaraRadera