Related Posts with Thumbnails

måndag 3 januari 2011

Sunshine in my heart!

Ledig måndag och jag försöker göra den så bra en ledig måndag kan vara. Sover länge. Gå en lång promenad med solen i ansiktet och jag får nästan lust att göra som Jocko och rulla runt i den gnistrande snön men jag nöjer mig med att sticka näsan i vädret och låta solen naffsa i den. En stadig frukost med mamma som sällskap i telefon och när havregrynsgröten lagt sig till rätta tog jag mig iväg till gymmet. Azita och jag pustade och stönade sida vid sida och jag känner hur kroppen börja vakna till liv men svarar inte riktigt med den styrka jag önskar den hade med bara en månad kvar till första klassen.

Mattias kommer och hjälper mig att installera det trådlösa internet jag tydligen hade hemma utan att ha en aning om det. Så där sparade jag 400 kr för att jag slapp köpa en rauter som jag trodde jag skulle behöva nu när jag sagt upp mitt inbyggda 3G abonnemang. Sen var han snäll och hjälpte mig att göra en budget så nu ska det minsann bli koll på utgifterna år 2011. Jisses så duktig jag känner mig. Visst är jag mamma?

Har varit en bra dag helt enkelt. I morgon har vi blivit inkallade till jobbet några timmar med det gör inget. Det är ju fortfarande flera lediga dagar kvar sen ändå.

Idag har jag sunshine in my heart!

1 kommentar: