Related Posts with Thumbnails

söndag 23 januari 2011

Sol ute, sol inne...

...sol på stjärten, sol på skinnet... ja eller nåt sånt. Det har varit underbar sol ute i alla fall och jag och vovve tog en lång promenad som vi njöt båda två lika mycket av. Köpte frukost och åt i soffan och fina kalkonbitar som vovve fick smaka av. Det är mys det. Och jag mår bra. Så där väldigt bra och ibland önskar jag man kunde spara den där känslan. Liksom lägga undan den i en liten ask, hänga den i en berlock runt halsen och ta fram den de där svarta dagarna. Dagarna då den här fina känslan är lika avlägsen som andra galaxer. Men det enda jag kan göra är att försöka hålla kvar den här känslan så länge de går. Förvalta den väl.

Ska börja med att mysa lite till här i soffan, titta på tv, läsa en skvallertidning och sen plocka undan lite efter gårdagens hemmaspa jag hade. Jag skulle få besök idag. Manligt besök men jag tror inte han dyker upp och nej det gör mig inget heller. Det blir en tur till gymmet i alla fall för nu är det bestämt att om tre veckor håller jag min första klass. Tjohooo vad skoj det ska bli. Jobbigt men skoj.

Berätta, vad gör ni idag denna söndag?

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag lite avis på dig som får se solen faktiskt. Jag har nyss käkat frukost och nu ska jag dra fram dammsugaren och försöka snygga till lite här. Ikväll blir det bio och jag ska väl försöka komma ihåg middagen idag kanske...

    Glad att läsa att du mår bra förresten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag såg att du städat och rengjort ungsgallret också :o)

    Så har ni ingen sol där uppe i norr? Jag kan skicka upp den när jag fått nog här ;o)

    Kram på dig!

    SvaraRadera