Related Posts with Thumbnails

fredag 7 januari 2011

Just precis där...

...vill jag också ha min näsa. Det mysigaste stället på en man att få borra in nästippen på. Dra in doften av honom, känna värmen och de små skäggstråna som kittlar och rivs lite lagom. Skulle vilja vara den där lilla kattungen och få ligga där tryggt och vila med kinden mot det där underbara stället, precis under örat, vid halsen. Där män doftar så gott.

Jag har fått krama tre män idag i alla fall. Min psykolog. Han doftar också gott och har den största famn jag någonsin fått krypa in i och krama. Starka trygga armar. Och så min vän Mattias. Men idag var det bara en halv kram snabbt i bilen när vi sa hejdå. Min kiropraktor fick också en kram när vi sa hejdå men han gav mig så mycket mer än bara en kram. Både njutning och smärta är det han bjuder på under mina besök där nere i den där källaren där han har sin mottagning. När jag kom dit var jag öm överallt och han gav mig en underbar massage som fick mig mjuk och skön i både kropp och själ. Vet inte vilket som behövde det mest, kroppen eller själen?

Så idag kan man väl säga att både kropp och själ fått sitt. Själen hos psykologen när jag fick spy ut vad som gjort mig ledsen och förbannad de senaste dagarna. Spy ut min ilska och frustration över att jag låter andra människor påverka mig som jag egentligen inte borde bry mig ett skit om. Men sån är jag. Tar åt mig, tar illa vid mig, och blir ledsen när jag borde bli förbannad... eller inte bli någonting. Bara ignorera.

Och så fika med Mattias. Det är alltid bra för själen. Vänner är bra för själen.

Något annat som är bra för själen är den pizza jag tänker hämta hem och gluffsa i mig till Lets dance.

Känner mig mest trött, och tom. Luften gick liksom lite ur mig igår. Djävla drama. Djävla fjant. Djävla sandlådenivå och jag dras med. Till vilken nytta?  Meningslöst...

2 kommentarer:

  1. Bra att du hade en skön stund hos kiropraktorn. Det behövs ibland! :D Trevligt var det att springa in i dig också..:) Otippat men väldigt trevligt! :) Kram/L

    SvaraRadera
  2. Detsamma Linda :o)
    Vi borde planera nästa möte, en fika eller nåt skulle vara trevligt!

    Kram

    SvaraRadera