Related Posts with Thumbnails

tisdag 4 januari 2011

En prövning eller vad?

Just nu känns det som om jag ställs inför olika prövningar hela tiden. För att lära mig vad som är bra för mig, eller vad som inte är bra. Vad jag behöver och inte behöver. Jag ställs inför lockelser och frestelser som för att se om jag gör rätt val eller gör som jag brukar och slänger mig med hals över huvud in i saker som jag egentligen borde tänka om två gånger innan jag gjorde.

Som det här med min ena blogg. Att bli lockad att få synas och få uppmärksamhet men att komma till insikt att nej.. det där kommer inte att föra med sig något bra. Inget jag behöver just nu. Så, bra. Ett test avklarat.

Men sen är ju jag sådär lite halvgalen ibland. Gör saker på ren impuls. Utan att tänka eller egentligen mena något med det. Som att jag slängde iväg en ansökan för några veckor sen till ett tv-program. Nej, förlåt... en dokusåpa. Den värsta av de alla. Mest på skoj. Skickade inte ens med en film som de ville. Bara lite text. Varför skulle de höra av sig liksom.

Det gjorde de. Idag ringde min telefon och de vill att jag ska komma och provfilma. Och ärligt. Jag visste inte riktigt vad jag skulle känna. Lite pirrigt glad men mest nästan spyfärdig. Min magkänsla skriker NEEEEEJ!!

Och jag funderar, är det där också en prövning? För att lära mig. Vad behöver du och vad behöver du inte? Vad är bra för dig just nu och vad ska du undvika? Och jag vet... skulle jag fråga mina närmsta vänner, min familj men framför allt min psykolog så skulle svaret bli ett enat NEJ!

Vad den klokaste av de alla säger vet jag redan för han blev den första jag ringde. Min egen Sokrates. Hans svar var ett rungande nej men lovade att kom jag med så skulle han titta och rösta men jag vet att han hoppas på att få slippa se mig där. Och jag tror de flesta hoppas på att slippa få se mig där!

14 kommentarer:

  1. Säg bara inte Paradise Hotel.....!???

    SvaraRadera
  2. Nej... men om det är så mycket bättre än det vet jag inte!

    SvaraRadera
  3. Please don't do it...! :o(

    SvaraRadera
  4. Nej... mitt hjärta säger nej!
    Och jag tror knappast det skulle föra något gott med sig!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag lovar Anna!
    Nej får det bli!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hade det varit Paradise Hotel så hade jag aldrig rått dig att backa ur, för där hade jag gärna velat se dig ;-)
    Kram
    Sokrates :-)

    SvaraRadera
  7. Hahaha VA???
    Skulle det vara bättre menar du??

    Kram vännen min!

    SvaraRadera
  8. Nej Nej!!!
    Det vill jag inte att du gör..
    Det finns inget gott som kommer ut av att vara med i någon shaskig dokusåpa..
    Snälla vännen,, låt bli,, om jag får önska..

    Kramar Kevin..

    SvaraRadera
  9. Nej, men mer lättklätt :-)

    SvaraRadera
  10. Jag tror ju inte heller att det är speciellt bra att vara med i dokusåpor.. men i Big Brother är det väl inte MENINGEN att man ska hitta kärlek? Eller har de ändrat konceptet?

    Jag frågade Andreas om han ville fortsätta vara med mig om jag var med där.. NEJ. Haha. Jag skulle ju tycka det var kul förstås. Att vara en gammal grinig och gnällig moralkärring :D

    SvaraRadera
  11. Nej men de vill väl öka chansen för sex i huset antar jag!

    SvaraRadera