Related Posts with Thumbnails

måndag 24 januari 2011

På plats igen...

...och incheckad på hotellet i Övik där vi ska tillbringa tre veckor till. De 40 milen kändes inte riktigt lika jobbiga denna gången men det kändes ändå skönt när jag var framme och mina kollegor mötte mig vid runda bordet. Ja vi har invaderat ett stort runt bord med mysiga fåtöljer nere i foajén på hotellet där vi barikerar oss med våra säljväskor, datorer och alla papper utspridda. Det har liksom blivit vårt lilla samlingställe där vi möts upp efter varje möte vi haft. Har lite säljsnack, sitter och bokar möte och bara pratar skit och dricker kaffe.

Det blev en god kvällsmiddag och sen försvann alla upp på sina rum. Jag tog mig i kragen och istället för att krypa upp i sängen bytte jag om till träningskläder och begav mig till hotellets gym. Efter en timmes träning funderade jag på att ta en bastu men när jag kom in i tjejerna omklädningsrum fanns ingen bastu. Jag visste ju att killarna hade en för kollegan K brukar ofta basta. En skylt talade om för mig att det var gemensam bastu i killarnas mellan 16 och 22. Jisses. Skulle jag bara klampa in där hur som helst. Jag vågade inte gå in utan stod och kikade in genom dörren och hörde någon duscha där inne. Tänk om jag mötte en naken karl liksom. Så pinsamt. Men ut ur duschen kommer kollegan K med en handduk runt midjan. Puh så så skönt så jag bytte om till handduk och sällskapade honom i den gemensamma bastun.

När vi suttit och pratat en stund så kommer en annan kille in. Vi pratar alla tre en stund men sen vill kollegan K gå så jag säger också hej då och reser mig upp. Nääee, du kan väl stanna fem minuter till säger den där killen men jag förklara att jag är nöjd och vill gå och så gör jag det. Jag går in till tjejernas och ställer mig i duschen. Tror ni inte på fan den där snubben kommer och sliter upp dörren och hojtar. Men va faan, jag står naken i duschen men som tur är det duschdrapperi så vi ser inte varandra men han står där och tjatar om att jag ska komma fem minuter till. Jävla idiot. Jag skyndar mig att klä på mig och gå därifrån. Jisses säger jag bara.

I vilket fall är det skönt att vara nytränad och nybastad och ligga i rena lakan. Myyys!

5 kommentarer:

  1. Haha, vi män kan verkligen inte tyda signaler :)

    SvaraRadera
  2. Kommer du ihåg mig ett skrivet blad.Var rädd om dig,det finns inga ursäkter för ett sådant betende, bara uträkning.ETT SKRIVET BLAD.

    SvaraRadera
  3. Nej ibland går inte hissen ända upp :o)

    Klart jag kommer ihåg dig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. babe, vad hände med fikan? :-(

    SvaraRadera
  5. Flåt :o(
    Vi fick mer att göra än vad jag trodde sen lämnade vi Sundsvall!

    Vi kan väl ses när du är hemma i Gävle näst söta gumman!

    SvaraRadera