Related Posts with Thumbnails

fredag 14 januari 2011

Kopia om fredagsmys!

Jag skriver ju som ni vet en singelblogg och jag skriver och skriver men har inte en aning om någon läser. Är ni där och hälsar på? Ni är så tysta. Börja känna mig ensam där :o(

Jaja, om ni inte kommer dit så får jag väl ta med en del inlägg hit.

Detta är dagens singelblogg om fredagsmys!

Så mysigt. Fredag. Slutar tidigare från jobbet. Åker och handlar lite gott till mig och älsklingen. Köper en flaska vin, äh, jag tar två. Man vet ju aldrig. Åker hem och tappar upp ett bad och öppnar ena flaskan och tar med mig ett glas vin in i det stearinupplysta badrummet. Kryper ner i det varma badet och känner hur avslappningen sprider sig i min kropp. Sluter ögonen och njuter. Ytterdörren öppnas och han är redan hemma. Han ropar hej men jag svarar inte för jag är långt borta i en dimma. Efter en stund står han vid badkarskanten, knäpper upp sina jeans och drar tröjan över huvudet och anblicken av hans nakna överkropp får det att gå varma ilningar genom hela kroppen och ner mellan mina ben. Han kryper ner hos mig i det varma vattnet och möter mina läppar med en het kyss.

Efter en het stund tillsammans i badkaret går vi upp och medan han går ut i köket och börja fixa lite med maten är jag kvar i badrummet och tar hand om mig själv lite extra. Smörjer in min kropp med väldoftande lotion, lägger en fet inpackning i håret och virar en handduk om. Skrubbar mitt ansikte och avslutar med en skön ansiktskräm. Lagom tills jag är klar ropar min älskling att nu kan jag ta plats i soffan. Inkrupen i min mjuka morgonrock intar jag plats bland de pluffsiga kuddarna och lutar mig tillbaka och ser på medan maten dukas upp framför mig. Sen avnjuts en skön och slapp fredag tillsammans framför tv:n.

Fast vänta lite nu. Vem fan är han? Vart kom han ifrån? Det enda som stämmer i det där är att jag har ett badkar, ingen karl och vad jag vet så har jag inte ens nån morgonrock.

Det där jävla fredagsmyset är inte alls lika mysigt när man kommer hem till en tom lägenhet, får sitta ensam i den där soffan och inte har någon att dela den där flaskan vin med. Jag kommer inte ens orka ta mig till stan och köpa en flaska vin men det kan jag ju knappast beskylla någon karl jag inte har för. Och middag? Det enda jag kommer orka göra i kväll är att hälla upp filen i en skål och piffa till med lite musli. Vilket jävla fredagsmys va?

Men jag vet också att jag kan hälla upp det där badkaret med varmt vatten och fixa bubbel. Jag kan köpa mig en flaska vin och dricka hela jävla flaskan själv om jag vill och pizza.nu är superbra på att fixa fram käk snabbt till dörren för några extra tior och om jag tänker efter så hänger det nog en nopprig gammal morgonrock bakom sovrumsdörren.

Fast hade jag erkänt det så hade jag ju inte fått vara så där bittert avundsjuk på alla de som har den där mannen att ha det där jävla fredgasmyset med!

Och det är en förmån vi singlar har, att få vara bittra och gröna av avund.

Ha nu en jävla mysig fredag!

4 kommentarer:

  1. Jag skriver sällan där för den sidan är väldigt seg att öppna.. i alla fall i mina datorer.. sen skriver du ju ändå lite dubbelt, så det som står där har du antingen skrivit här förut eller så presenterar du det här... *L*

    SvaraRadera
  2. Hahaha var inte så säker på det ;o)

    SvaraRadera
  3. Hade missat totalt att du skrev en blogg till :-O

    SvaraRadera
  4. Hahaha vet du var du hittar den eller?

    SvaraRadera