Related Posts with Thumbnails

tisdag 25 januari 2011

Det är en sån där dag...

...då frukosten smakar extra gott, när chefen är på sitt bästa humör och solen skiner bara där just jag går. Ett besök hos frisören slutar med att jag är 1300 kr fattigare men det gör inget för idag är en sån där dag då lönebeskedet ler åt mig när jag öppnar det så det finns utrymme för att köpa en snygg jeansskjorta också. Och för första gången sen jag lämnar min kosmetikbutik köper jag smink. Och jag slår på stort. 225 kr för en kajalpenna men så är den vattenfast också för nu är jag trött på att se ut som en jävla tvättbjörn efter halva dagen.

Och det är en sån där dag då det inte spelar någon roll att vissa kunder slänger på luren i örat på mig för vissa jag träffar gör jag affär med. En kund bjuder på kaffe och smörgås och skrattar när han skriver under vår affär och berättar att hans dotter heter likadant som jag. Och det är en sån där dag då kollegorna har bestämt sig för att vara lite wild and crazy och möter mig vid runda bordet lagom ölrosiga och extra glada och jag tar ett glas vin till maten bara för att liksom.

Sen att jag får kramas med fina Olle är ju bara en bonus!

Och jag ser verkligen ut som en liten fjollig skoltjej.

6 kommentarer:

  1. Fin Olle är ingenting emot

    VackerPetti ! ! ! !

    Även på denna bild med dålig kvalite, lyser din skönhet !

    SvaraRadera
  2. Hahaha du måste skämta Jocke.
    Jag ser ju fan inte klok ut :o)

    SvaraRadera
  3. En sån dag vill jag också ha dela gärna med dig :).

    SvaraRadera
  4. Jag skickar en sån till dig till nästa vecka BTDT är det okej ;o)

    SvaraRadera
  5. Perfekt, jag accepterar :)

    SvaraRadera
  6. Liten skolflicka ja, fjollig nej ;)

    SvaraRadera