Related Posts with Thumbnails

onsdag 12 januari 2011

Ren i hjärtat!

Det var ett tag sen jag kände så. Ja som jag gör just nu. Sådär ren i hjärtat. Kan bäst förklara det så. Det sitter liksom ingen speciell där och spelar kärlekssånger just nu och det senaste året har det suttit någon där nästan hela tiden och spelat. Men mest sorgliga kärlekssånger. Nu är det nästan helt tyst. Någon som viskar till mig ibland men rösten blir svagare och svagare. Så jag känner mig ren på något sätt. Ren i hjärtat!

Det kan bara innebära att det finns plats för någon annan som vill sjunga kärlekssånger för mig snart. Bara den där viskande rösten blir helt tyst. Fast kanske det är så, att det alltid kommer att finnas lite viskande röster där inne i hjärtat och kanske ska vi låta det vara så.

Vi säger det. Lite viskande röster är nog ingen fara. Så länge hjärtat känns rent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar