Related Posts with Thumbnails

torsdag 27 januari 2011

Sitter på jobbet, rent fysiskt men är nog någon annanstans. Drömmer mig bort, utanför kontorets väggar, bortom administration och bokning av kundbesök. Vi är bara tre stycken här. Och ingen av oss vill väl egentligen jobba för alla väntar på att få sätta sig på tåget mot den stora kick offen. En del jobbar hemifrån och ska hoppa på tåget utmed vägen, chefen är inte här och som sagt... jag är inte heller riktigt här.

Ska hem och packa den där väskan igen men denna gången är det ju för något roligt. För fest. Med massa nya människor. Kanske det finns något fint att vila ögonen på. Kanske det finns någon att ligga sked med i natt. Det kommer säkert bli trevligt.

Ska bara genomlida några timmar här vid skrivbordet först. Sen lunch med fina Mattias som jag inte träffat på länge.

Vad gör ni? Jobbar ni nåt?

3 kommentarer:

  1. Jag har varit in och gästspelat på jobbet ja ;). Började morgonen med försovning (hur fan kan man snooza i 3 timmar???!!!) och hade dåligt samvete och såg jätteflitig ut. Sen jobba hemma tre timmar för möte sen. Sammanlagd effektiv arbetstid där jag verkligen har gjort nåt vettigt är ca 1 timme...Tur inte jag är min chef idag ;)

    SvaraRadera
  2. M du är flitig du men lite surfande hinner du tydligen med ;o)

    BTDT jag skulle kunna snoza i fyra timmar utan problem så jag har full förståelse.
    Så länge det ser ut som du jobbar är det väl okej :o)

    Kram

    SvaraRadera