Related Posts with Thumbnails

onsdag 17 mars 2010

Sol ute, sol inne...

....sol i hjärtat, sol i sinne!

Det måste vara våren som är på väg för idag höll jag nästan på att svettas ihjäl i min vinterkappa och svettdroppar trängde fram under mössan och händerna klarade sig utan vantar. Solen värmer både in och utsida och jag är på riktigt bra humör trots tidig morgon för idag har jag varit i min gamla butik och hämtat de sista sakerna jag lämnade kvar för meningen var ju jag skulle komma tillbaka och öppna ny butik i samma lokal. Nu står sakerna i ett förråd och frågan är om de kommer att få komma fram igen eller om det helt enkelt blir så att det inte blir någon ny butik för mig utan det blir ett hederligt jobb istället.
Tänk att veta att man får lön varje månad den 25:e, fyra eller fem veckors semester varje sommar och lediga dagar varje vecka. Egentligen borde inte valet vara så svårt men har man en gång varit egen är det svårt att tänka sig något annat trots fördelarna med en anställning.

Nu ska jag i alla fall fortsätta fixa i ordning här hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar