Related Posts with Thumbnails

fredag 19 mars 2010

Sängen är mer skön...

...än någonsin och när inte hunden är hemma och drar upp mig för morgonpromenad har jag svårt att ta mig upp. Vaknar och tittar på klockan och tänker jag borde gå upp men känner ingen lust alls att sätta ner fötterna på det kalla golvet. Jag skulle kunna ligga kvar hela dagen men vet att det bara skulle ge ångest och ännu mer tankar om meningslöshet,

Det är svårt att komma igång, svårt att få igång mig själv och har jag inget planerat skulle jag kunna sitta framför tv:n hela dan i mina mysbyxor. Jag har fortfarande massa saker att ta tag i här hemma men jag skjuter det framför mig hela tiden. Har ju liksom all tid i världen.

Det enda som står på schemat idag är en fika på stan med Mattias så jag har i alla fall en anledning att fixa till mig idag också.

Jävla tristess...

2 kommentarer:

  1. Fattar inte att det ska va så svårt ibland att komma igång =/
    Gjorde man det skulle det ge extra energi på köpet och livet skulle kunna bli roligare.
    men ibland är mysbyxor och soffa såååå mycket skönare.
    Men som sagt, fika är bra =)

    SvaraRadera
  2. Ja nog blir det mer gjort och man mår bättre när man tar sig i kragen och sätter igång.

    Ja fikan kommer vara dagens höjdpunkt :o)

    Kram

    SvaraRadera