Related Posts with Thumbnails

onsdag 31 mars 2010

En dag i ekonomins tecken!

Idag tog jag allt mitt guld och gick till pantbanken för att försöka finansiera min hyra och andra räkningar för min inkomst räcker inte till trots a-kassan och socialbidraget, suck. Och plus att jag fått lägga ut för resan till Malmö och intervjun jag ska till nästa vecka.

MEN... jag var på arbetsförmedlingen och de kommer att stå för resan till intervjun och de hade faktiskt inga invändningar alls till att jag stannar några dagar och passar på att besöka familjen samtidigt, så du som hade så jävla ont i magen av att VI skattebetalare... för JA jag är också skattebetalare.. ska stå för min sökanderesa kan ta ditt bittra aschle och stoppa upp något där! Resan kostar varken mer eller mindre för att jag stannar några dagar och nu i påskrusningen på tågen gick det knappt att boka annorlunda ändå.

Jag har varit på banken också och avslutat det sista med alla mina företagskonton och sagt upp min pensionsförsäkring för den behöver jag ju inte nu när jag inte är egen längre. Lite vemodigt men nu är det ett avslutat kapitel.

Sen har jag varit och fotat behandlingsstolen som just nu står i Azitas förråd och tänker lägga ut den på Blocket. Lika bra att inse att det inte blir någon ny butik just nu och därför har jag ingen användning för den där stolen. Behöver pengarna nu istället allt för väl.


Petti in a elevator

9 kommentarer:

  1. Det stavas arsle. Och jag skrev aldrig nåt om skattebetalarnas pengar, vännen, det var din tolkning. Jag skrev att de betalar billigaste resan. Återigen inte så smart att skriva om pantbanken eftersom det räknas som en inkomst och kommer dras av från ditt soc bidrag nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Ja om man vill utala det ARSLE ja men jag vill utala med ARSCHHHHHHLE!!!! För det är det du är.

    Och det skrev du väl visst det i en kommentar jag valde att inte publicera för du börja gå mig på nerverna ditt anonyma fega kräk!

    SvaraRadera
  3. Jag använder inte begreppet skattebetalarnas pengar, så nej, som det mesta jag har skrivit har du gjort din egen tolkning. Jag skrev däremot att arbetsförmedlingen betalar billigaste resan/vägen, inte omvägar etc. Och arsle stavas aldrig med ch, oavsett uttal. Ska vi börja kalla varandra namn efter kroppsdelar nu?

    SvaraRadera
  4. Ja vad ska jag kalla dig då??? Du vågar ju inte stå för vem du är!!!

    SvaraRadera
  5. Togs bilden innan dagens första kaffekopp?
    Av bilden att döma så är du lite ostadig på handen ;)

    SvaraRadera
  6. Meen Sebastian.... nu ser du inte det konstnärliga i bilden. Den är ju tagen med lång exponeringstid just för at få det där suddiga... Jag tycker det är lite fint :o)

    SvaraRadera
  7. Jag misstänkte nästan att så var fallet :)
    Hur går det med fotograferandet annars då?

    SvaraRadera
  8. Åhh dåligt :o(
    Har kameran med mig när jag kommer ihåg men det har varit dåligt faktiskt men jag ska skärpa mig nu när det blir lite finare väder ute :o)

    SvaraRadera
  9. Ja själv har jag inte tagit en enda bild sen jag flyttade in, vet inte ens i vilken lådan teleobjektivet ligger i :)

    SvaraRadera