Related Posts with Thumbnails

torsdag 18 mars 2010

Jag älskar JANTE!

Tänk så konstigt va, att det är så hemskt att nämna att man är bra, eller att man tror på sig själv.

Jag har knappt rest mig från allt elände där jag har känt mig mer värdelös än något annat, att jag inte duger till något alls och att allt är skit.

Sen råkar jag nämna att jag har ett CV som jag faktiskt är stolt över, att jag faktiskt tror på mig själv när det gäller den biten för jag har själv kämpat mig till min egen erfarenhet och att jag faktiskt alltid haft tur... ja eller kanske skicklighet (förlåt att jag skryter igen, gud förbjude) när det gäller arbete. Jag kan faktiskt skryta med att jag fått ALLA jobb jag sökt i mina dar. Något har jag fått nej på men då har de faktiskt ringt upp senare och erbjudit mig jobbet ändå. Och inte en gång, utan två gånger. Men hur det kommer att gå nu har jag inte en jävla aning om.

Okej SKJUT MIG för det!!

Men tänk att DIREKT får jag en bitter kommentar som om jag klankar ner på alla andra och det skulle jag aldrig göra. Jag ville bara peppa mig själv och för en gång skull på bra länge skriva något BRA om mig själv. Men se det går FAN inte utan då får man skit direkt för det.

Varför i helvete är det så hemskt och fult att tycka något bra om sig själv? Har jag inte rätt till det? Har jag inte varit nedbruten av alla jävla motgångar NOG NU???

JAG ÄR SKITBRA OCH JAG DUGER PRECIS SOM JAG ÄR... och jag tänker FAN inte be om ursäkt för det!

3 kommentarer:

  1. Hmm... man måste väl ändå kunna få tycka att man själv är bra utan att det per automatik innebär att man klankar ner på andra..?! =oS

    Du ÄR bra och personligen tycker jag det är underbart att du själv ser det också!! =o) Det är allt för många som klankar ner på sig själva och bara ser sina negativa sidor istället för att, som du gjort nu, lyfta fram det som är bra.

    SvaraRadera
  2. Detvardåsjälvafaan18 mars 2010 kl. 20:15

    Ta inte åt dig av sånt där. Personen ifråga är ju anonym och törs därför inte stå för vad den häver ur sig. Därmed är det inte ens värt att lägga energi på. Bara klicka bort.

    Om nu folk har så stora problem med dig och din blogg, så behöver de inte läsa. Men vissa kan tydligen inte låta bli.

    Folk är bra korkade.

    SvaraRadera
  3. Jag vet att jag inte borde bry mig men jag är ju tyvärr lite sån att jag tar illa vid mig när folk får fel uppfattning.

    Och precis som du skriver Dixie så betyder det inte att jag klankar ner på andra för att jag skriver något bra om mig själv.

    Och jag håller med om att vissa läser trots att de bara retar sig men sånt får man ju räkna med.

    Kram på er!

    SvaraRadera